انرژی

راه‌اندازی مرکز نوآوری انرژی دانشگاه امیرکبیر در دهه فجر

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: مرکز نوآوری انرژی این دانشگاه در دهه فجر راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش آرمان اقتصادی، دکتر حسین حسینی تودشکی در جلسه بازدید مدیرعامل راه‌آهن از برج فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: در این دانشگاه علاقه‌مند به فعالیت در حوزه راه آهن هستیم؛ چراکه کشور می‌تواند در این حوزه از پتانسیل داخلی به نحو احسن استفاده کند.

وی با بیان اینکه تاکنون در ۵ دانشکده دانشگاه صنعتی امیرکبیر مراکز نوآوری تخصصی راه‌اندازی شده است، افزود: این مراکز در حوزه‌های مکانیک، برق، کامپیوتر، مهندسی پزشکی و نساجی هستند.

معاون پژوه‌وفناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر اظهار کرد: راه‌اندازی مراکز نوآوری در ۹ دانشکده دیگر این دانشگاه نیز در دستور کار قرار دارد.

دکتر حسینی تودشکی با بیان اینکه دانشگاه صنعتی امیرکبیر قراردادی با یک شرکت نفتی منعقد کرده است، گفت: بر اساس این قرارداد در دانشکده مهندسی نفت این دانشگاه قرار است مرکز نوآوری انرژی راه‌اندازی شود.

وی عنوان کرد: این مرکز قرار است در دهه فجر افتتاح شود که در این مرکز فعالیت‌های مربوط به نفت، گاز و پتروشیمی انجام خواهد شد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: این دانشگاه آمادگی دارد تا با شرکت راه‌آهن همکاری کند تا از این طریق شرکت‌های دانش‌بنیان در این حوزه راه‌اندازی شود و این شرکت‌ها بتوانند نیازهای این صنعت را برآورده کنند.

دکتر مالک نادری، مدیرکل فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز در این جلسه گفت: ظرفیت‌های دانشگاه صنعتی امیرکبیر برای فعالیت در حوزه راه‌آهن بسیار زیاد است.

وی خاطرنشان کرد: امیداوریم میان دانشگاه صنعتی امیرکبیر و شرکت راه آهن پژوهش و تحقیقات مشترک انجام شود.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا