بانک و بیمهطلا و ارز

قیمت طلا در بازار ایران نزولی شد

به دنبال اعلام سیاست‌های پولی آمریکا و افزایش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو، نرخ اونس در بازارهای جهانی ۰.۲۴ درصد افزایش یافت.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از خبرآنلاین، فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره پایه آمریکا را طبق پیش‌بینی‌ها براى بار دوم در سال ٢٠١٧ با افزایش ٠.٢۵ درصدی به ۱.۲۵ درصد رساند.

به دنبال اعلام سیاست‌های پولی آمریکا و افزایش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو، نرخ اونس در بازارهای جهانی افزایش یافت.

به این ترتیب، در بازار نیویورک، هر اونس طلا ۰.۲۴ درصد افزایش یافت و به ۱۲۶۱.۸۰ دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز گذشته روی نرخ ۱۲۵۸.۸ دلار بسته شده بود.

با توجه به این اتفاق، پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که قیمت طلا در روزهای آتی افزایش پیدا می‌کند. این در حالی است که در بازار امروز ایران، بازار طلا و سکه برعکس بازار جهانی حرکت کرده و قیمت‌ها کاهش یافت.

در بازار امروز قیمت هر گرم طلای ۱۸عیار ۳۳۴ تومان کاهش یافت؛ به طوری که با قیمت ۱۱۴ هزار و ۱۵۲ تومان به فروش رفت. هر مثقال طلا نیز با افت ۱۴۰۰ تومانی هم‌اکنون با قیمت ۴۹۴ هزار و ۴۵۰ تومان به فروش می‌رود.

از سوی دیگر، قیمت سکه تمام بهار آزادی ۲ هزار تومان، نیم‌سکه و ربع‌سکه هزار تومان کاهش قیمت پیدا کرد.

در حال حاضر در بازار سکه قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی با قیمت یک میلیون و ۱۷۲ هزار تومان، نیم‌سکه با قیمت ۶۳۴ هزار تومان، ربع‌سکه با قیمت ۳۶۴ هزار تومان و سکه یک‌گرمی با قیمت ۲۴۷ هزار تومان فروخته می‌شود.

در بازار ارز، قیمت دلار و یورو ثابت ماند؛ این در حالی است که پوند یک تومان و لیر ترکیه ۶ تومان افزایش قیمت پیدا کرد. درهم امارات نیز با افت یک تومانی قیمت مواجه شد.

بر این اساس، در بازار ارز هر دلار آمریکا با قیمت ۳۷۳۰ تومان، یورو ۴۲۳۸ تومان، پوند ۴۸۴۲ تومان، درهم امارات ۱۰۱۹ تومان، لیر ترکیه ۱۰۹۲ تومان و یوان چین با قیمت ۵۶۹ تومان به فروش رفت.

در این میان، قیمت نفت در بازار جهانی ۰.۰۲ درصد کاهش پیدا کرد و هم‌اکنون نفت برنت با نرخ ۴۷ دلار معامله می‌شود.

منبع:اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا