بانکبانک و بیمه

بانک صنعت ومعدن بانکداری دیجیتال و شرکتی را طبق ماموریت دنبال کند

معاون بانکی، بیمه و شرکتهای دولتی وزارت اموراقتصادی و دارایی گفت : بانک صنعت و معدن یک بانک توسعه ای است و باید بانکداری شرکتی و دیجیتالی رابر اساس مدل کسب و کار این بانک تخصصی دنبال کند.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بانک صنعت و معدن، دکتر معمارنژاد که در جلسه پیشرفت تهیه نقشه راه پیاده سازی بانکداری دیجیتال در بانک صنعت و معدن، با حضور جمعی از شخصیت های علمی و مدیران بانکی صاحب نظر در حوزه تحول دیجیتال سخن می گفت ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: در بانکداری سنتی دیدگاه از درون به بیرون(inside out) وجود داشت اما در بانکداری مدرن که مبتنی بر ابزارهای بانکداری دیجیتال است، دیدگاه از بیرون به درون(outside in) وجود دارد و خدمات بر اساس سیگنال هایی که از مشتریان دریافت می گردد، طراحی می شود.
معمار نژاد یادآور شد: در تهیه نقشه راه بانکداری دیجیتال باید بهبود شاخص های عملکردی این بانک مد نظر قرار گیرد و تأثیر این نوع بانکداری به صورت کمی مشخص شده و درصد پیشرفت از وضعیت موجود به وضعیت مطلوب معین گردد.
وی تصریح کرد: مدیران ارشد باید در انجام سه وظیفه شایسته گزینی، سیاستگذاری مناسب و نظارت دقیق و کامل نهایت اهتمام را داشته باشند.
معاون بانکی، بیمه و شرکتهای دولتی وزارت اموراقتصادی و دارایی افزود: منظور از اجرای حاکمیت شرکتی این است که مدیران، حرفه ای تر عمل کرده و به دنبال ارتقای کیفیت ارائه خدمات باشند.
دکتر حسین مهری مدیرعامل بانک صنعت و معدن نیز در این نشست بیان داشت: استقرار بانکداری شرکتی، ساماندهی اموال مازاد بانک و تحقق تحول دیجیتال برنامه های مهمی هستند که در این بانک با عزمی راسخ دنبال می شود و حضور افراد متخصص و کارشناس، افق روشنی را برای دستیابی به این اهداف ترسیم کرده است.
وی افزود: بعد از ابلاغ دستورالعمل بانکداری دیجیتال به بانک ها، مدیریتی برای پروژه یاد شده در این بانک تشکیل شد و مقدمات عملیاتی شدن آن تدوین گردید که بخشی از آن نیز در حال اجرا می باشد.
وی تأکید کرد: این پروژه فرصت ارزشمندی برای همکاری با دانشگاه ها و مراکز علمی کشور فراهم می آورد تا با بهره گیری از آخرین تکنولوژیها در حوزه بانکداری مدرن، امکان اجرای سیاست مشتری محوری و توجه به نیازهای در حال تحول مشتریان فراهم شود.
دکتر مهری عنوان داشت: در بانک صنعت و معدن سه حوزه هدف، استراتژی و تاکتیک با رویکرد ایجاد تحول دیجیتال در کسب و کار این بانک به عنوان بانکی تخصصی و توسعه ای مورد توجه قرار گرفت و از تیرماه سال جاری گزارش اولیه این پروژه در وزارت امور اقتصادی و دارایی ارائه گردید و با تدوین نقشه راه، تحقق بانکداری دیجیتال به صورت جدی تر دنبال شد.
مدیرعامل بانک صنعت و معدن تأکید کرد: در مراحل اجرای مدل بانکداری دیجیتال در این بانک، ساختار و نظامات تحول و مدیریت پروژه مشخص شد که اعضای دفتر برنامه آن از بخش های مختلف بانک بوده و زیرمجموعه آن کمیته های راهبردی پروژه ها و اعضای پروژه و پیمانکاران هستند و روند کار و تغییرات را به بدنه بانک ارجاع می دهند.
در این جلسه منصور یوسفی نیا معاون برنامه ریزی و فناوری بانک صنعت و معدن نیز توضیحات مبسوطی را در خصوص اهداف، نقشه راه و سیاستهای بانک در راستای پیاده سازی بانکداری دیجیتال و نیز الزامات آن ارائه نموده و در خصوص پیشرفت اجرای این پروژه مهم و نحوه اجرای آن در بخش های مختلف این بانک اطلاعات جامعی ارائه کرد.
یوسفی نیا اظهار داشت:به منظور اجرای پروژه بانکداری دیجیتال شرایط مشتریان در ۵ منطقه احصاء می گردد تا با آگاهی از نیاز مشتریان بر اساس داده های پایه ای که توسط تمامی نیروهای صف و ستاد بانک جمع آوری شده، ابعاد بانکداری دیجیتال شکل گرفته و اجرایی شود.
معاون برنامه ریزی و فناوری بانک از راه اندازی پورتال بانکداری دیجیتال خبر داد و افزود: خلاصه ای از فعالیت هر یک از کمیته ها در این پورتال قرار گرفته و همه مدیریت ها منشور بانکداری دیجیتال را تدوین کرده اند و افزون بر آن در این قسمت، اخبار جلسات، گزارش پیشرفت کار، نمودار زمانبندی و سند راه نیز ارائه شده است.
شایان ذکر است پس از نشست یاد شده جلسه ارزیابی عملکرد ۹ ماهه این بانک نیز با حضور دکتر معمارنژاد برگزار شد و دکتر موحد نژاد عضو هیأت مدیره بانک نیز گزارش مفصلی از اقدامات انجام شده در این مدت ارائه نمود و حاضرین نیز به بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات خود پرداختند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا