امور زیربناییراه و ساختمان

مستأجران در تب و تاب تأمین هزینه اجاره مسکن؛ دولت هر چه سریع‌تر چاره ای بیاندیشد

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: با افزایش چشمگیر قیمت اجاره مسکن در دو سال اخیر، عملا قدرت مالی خانوارها برای اجاره مساکن مورد نیاز کاهش یافته، حال مستأجران مجبورند که برای تأمین مسکن، چندین منطقه پایین تر از منطقه کنونی سکونتشان را جست وجو کنند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، مجید کیان پور عضو کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با انتقاد از تداوم گرانی بازار اجاره مسکن، گفت: متأسفانه بر اساس آمارها نرخ اجاره مسکن در کلانشهری مانند تهران در آبان ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۳۱ درصد افزایش یافته که این مسئله نگرانی بسیاری را برای مستأجران ایجاد کرده است.

نماینده مردم درود و ازنا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با افزایش چشمگیر قیمت اجاره مسکن در دو سال اخیر، عملا قدرت مالی خانوارها برای اجاره مساکن مورد نیاز کاهش یافته، حال مستأجران مجبورند که برای تأمین مسکن، چندین منطقه پایین تر از منطقه کنونی سکونتشان را جست وجو کنند.

همچنین بخوانید

حاشیه نشینی پیامد افزایش نرخ خرید و فروش و اجاره مسکن

وی تصریح کرد: حاشیه نشینی یکی دیگر از مشکلات افزایش نرخ خرید و فروش و اجاره مسکن است، متأسفانه افزایش نرخ اجاره بها موجب شد که مستأجران کم درآمد برای تأمین مسکن، به مناطق حاشیه ای کلانشهرها و شهرهای اقماری مهاجرت کنند.

تولید مسکن استیجاری راه کاری مناسب برای مدیریت بازار اجاره مسکن

این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: وزارت راه و شهرسازی باید راه کار مناسبی را برای مدیریت بازار اجاره مسکن بیاندیشد، یکی از راه کارهای اصلی در این رابطه، تولید مسکن استیجاری است، وزارتخانه با همکاری شهرداری ها می تواند نسبت به تولید این مساکن اقدام کند.

کیان‌پور تصریح کرد: از طرفی باید دولت و وزارت راه و شهرسازی باید سازوکار قانونی را فراهم کند که نرخ اجاره مسکن به صورت سالانه و معین افزایش یابد، به طور مثال قیمت اجاره در تهران سالانه ۱۰ درصد افزایش یابد.

دولت باید نسبت به ارائه تسهیلات ارزان قیمت به مستأجران اقدام کند

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: همچنین دولت باید نسبت به ارائه تسهیلات ارزان قیمت به مستأجران اقدام کند، به طور حتم افزایش قدرت مالی خانوارها بخشی از مشکلات آن ها را حل خواهد کرد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا