انرژی

هشدار هواشناسی در مورد افزایش غلظت‌ آلاینده‌های جوی در یزد

ایسنا/یزد محیط زیست استان یزد با تایید هشدار هواشناسی در مورد احتمال آلودگی هوا، وضعیت فعلی هوا را در محدوده قابل قبول ولی در عین حال در معرض آلودگی اعلام کرد.

«احسان‎الله دهقانی» رییس اداره شبکه پایش هواشناسی استان یزد در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا از پایداری نسبی وضعیت جوی استان از امروز ۱۷ دی تا پنج شنبه ۱۹ این ماه خبر داد و در رابطه با آلودگی هوا هشدار داد: با توجه به سکون و پایداری هوا در این مدت، افزایش غلظت‌ آلاینده‌های جوی در مناطق پرتردد شهری و صنعتی دور از انتظار نیست.

وی با اشاره به ورود سامانه ناپایدار جوی از اواخر هفته به یزد، گفت: از پنج شنبه ۱۹ دی ماه تا یک شنبه هفته آینده احتمال ورود سامانه ناپایدار جوی، افزایش سرعت وزش باد، کاهش دما و احتمال بارش برف و باران در استان پیش‎بینی می‌شود.

همچنین بخوانید

رییس اداره شبکه پایش هواشناسی یزد نوسانات هوا در این هفته را جزئی خواند و گفت: هوای یزد طی شبانه روز گذشته بین ۱۴ و منفی یک درجه در نوسان بوده که در همین مدت سبزدشت با منفی ۹ درجه و بافق با ۱۶ درجه به ترتیب سردترین و گرمترین نقاط یزد گزارش شده است.

در عین حال «سیدمصطفی میرزاده» کارشناس پایش اداره کل محیط زیست یزد نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا راجع به هشدار هواشناسی در رابطه با آلودگی هوا گفت: با توجه به پایداری وضعیت جوی استان احتمال آلودگی هوا در هر لحظه پش‎بینی می‌شود.

وی با تاکید بر این که پایداری جوی یکی از شروط آلودگی هواست، گفت: در وهله بعدی در آلودگی هوا باید دستگاه‌ها، شاخص کیفی را بالاتر از حد مجاز نشان دهند اما در حالت کلی شرایط ناپایدار در صورت وجود آلودگی، مشکل‌زاست.

این مسئول وضعیت فعلی شاخص‎های هوای یزد را در حد استاندارد و در محدوده قابل قبول اعلام کرد و گفت: اگر این شاخص‎ها در ۲۴ ساعت باقی بمانند، کارگروه آلودگی هوا با حضور مسئولان شکل و اقدامات لازم انجام خواهد شد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا