امور زیربناییتعاون و اشتغال

تاسیس مراکز آموزش هتلداری در کشور/تدوین استاندارهای مهارت آموزی

در نشست مشترک وزیر گردشگری و رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای با اشاره به تأسیس چند مراکز آموزش هتلداری در چهار نقطه کشور، در خصوص تدوین استانداردهای آموزش مهارت برای ارتقای صنعت گردشگری تاکید شد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، علی اوسط هاشمی رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای و علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی پیرامون زمینه‌های همکاری دوجانبه با توجه به اهمیت صنعت گردشگری و ظرفیت‌های ایران و توان اشتغالزایی و تولید ثروت و نقش مهارت در این مسیر دیدار و گفت و گو کردند.

در این نشست، علی اصغر مونسان، وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ضمن تأکید بر همکاری دو دستگاه گفت: در حوزه گردشگری، نیاز اساسی به آموزش‌های مهارتی و همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور داریم.

مونسان افزود: برای تأسیس چندین مراکز آموزش هتلداری به صورت منطقه‌ای در چهار نقطه کشور به همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور نیاز داریم.

وی گفت: در صورت ایجاد ظرفیت‌های مطلوب، ضرورت آموزش مهارت را در آئین نامه اعطای ستاره‌ها به هتل‌ها لحاظ خواهیم کرد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، با تأکید بر نیاز جدی به دوره‌های آموزشی مجازی و ارتقای تألیفات در حوزه گردشگری گفت: منابع درسی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور روان و کاربردی هستند و باید در ترم‌های جدید گردشگری (بوم گردی) که نیاز به آموزش‌های مهارتی دارند، گنجانده شوند.

مونسان افزود: می‌توان از فضاهای مازاد سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به عنوان هتل اسکول استفاده کرد.

همچنین علی اوسط هاشمی معاون وزیر کار و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، تشکیل کارگروه تخصصی گردشگری و هتلداری برای بازنگری و تدوین استانداردها و منابع آموزشی مشترک در راستای ارتقای صنعت گردشگری کشور را ضروری دانست.

هاشمی با تأکید بر ارتقای سطح مهارت مربیان در طرح کاربینی با تهیه پودمان آموزشی مشترک با میراث فرهنگی، گفت: از طریق تقویت «هتلینگ» مرکز تربیت مربی و مأمورسراهای استانی این سازمان می‌توان برای کارآموزی مربیان و استفاده از مراکز به عنوان مراکز آموزش هتلداری ( hotel school) فرضی استفاده کرد.

وی افزود: در صورت درخواست، پروانه تأسیس آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای به هتل‌های ستاره دار و مراکز گردشگری از سوی این سازمان اعطا می‌شود.

هاشمی در ادامه گفت: از مدیران هتل‌ها و مراکز تفریحی به عنوان آزمونگر استفاده خواهیم کرد.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور همچنین از فعالیت ۱۸ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای در مشاغل مرتبط با گردشگری خبر داد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا