امور زیربناییراه و ساختمان

محور مسدود به دلیل شرایط جوی در شبکه جاده‌ای نداریم/ هیچ مسافری در راه نمانده است

مدیرکل دفتر مدیریت بحران سازمان راهداری گفت: هیچ محوری در سطح شبکه جاده‌ای کشور به دلیل کولاک و شرایط جوی بسته نیست و خوشبختانه هیچ مسافری در راه نمانده است.

محمد رودباری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آخرین وضعیت جاده‌های کشور با توجه به شرایط جوی اظهار داشت: هیچ محوری در سطح شبکه جاده‌ای کشور به دلیل کولاک و شرایط جوی بسته نیست و خوشبختانه هیچ مسافری در راه نمانده است.

وی ادامه داد: در استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، البرز و تهران شاهد بارش پراکنده برف و باران هستیم اما تمام محورهای این استان‌ها باز هستند و هیچ محوری به دلیل شرایط جوی مسدود نیست.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران با بیان اینکه تعدادی از محورها به دلیل عدم ایمنی از چند ماه گذشته مسدود بودند، گفت: محور شمشک- دیزین، سی‌سخت- پادنا، وازک – بلده، گنجنامه- تویسرکان بخشی از محور خلخال و سروآباد- پاد از مسیرهای فرعی هستند که به دلیل عدم ایمنی از چند وقت گذشته مسدود بوده‌اند.

وی با بیان اینکه به تمام مسافران مسیرهای کوهستانی و محورهای سردسیر توصیه می‌کنیم که تجهیزات ایمنی، برفگیر و کوهستانی را در اختیار داشته باشند، گفت: این مسافران حتما مجهز به زنجیر چرخ باشند چراکه شرایط جوی بارش برف و باران تا یکشنبه در اقصی‌نقاط شبکه جاده‌ای کشور پیش‌بینی می‌شود.

رودباری با تاکید بر اینکه تیم راهداری به صورت ۲۴ ساعته آماده ارائه خدمات به مسافران است، ادامه داد: ۹۴۰ پایگاه راهداری زمستانی آماده ارائه به مسافران هستند و ۱۲ هزار و ۳۰۰ نیروی راهداری در این پایگاه‌ها مستقر شدند.

وی افزودک ۱۰هزار ماشین‌آلات راهداری هم در تمام محورها و پایگاه‌ها در حالت آماده‌باش قرار دارند و به صورت ۲۴ ساعته کنترل‌ها، نظارت‌ها و نمک‌پاشی در جاده‌های سردسیر انجام می‌شود.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا