بورسبورس اوراق

واکنش های هیجانی مقطعی است

بهادر شمس اظهار کرد؛

مدیرعامل کارگزاری ارمان تدبیرنقش اصفهان گفت: حقیقی های بازار سرمایه رفتاری بر مبنای واهمه در پیش گرفتند در صورتی که حقوقی ها رفتار احساسی ندارند و بر پایه منطق تصمیم می‌گیرند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، بهادر شمس، در گفتگو با پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) گفت: متاسفانه تحولات سیاسی رخ داده و عبور آمریکا از خط قرمز ایران باعث شوک و بهت دنیا همچنین غم ملت ایران در پی درگذشت سردار سپاه اسلام شده است.

وی افزود: یکی از شاخصه های بورس در کل دنیا واکنش به اتفاقات بین المللی و سیاسی است، یعنی صعود و نزول شاخص و عکس العمل نرخ سهام کاملا طبیعی است اما بورس ایران طی چند روز گذشته واکنشی کاملا هیجانی را تجربه کرد.

همچنین بخوانید

مدیرعامل کارگزاری ارمان تدبیر نقش اصفهان ادامه داد: واکنش و نگرانی سهامداران خرد احساسی است و تشکیل صف های فروش کاملا مقطعی است.

به گفته این کارشناس بازار سرمایه روال طبیعی معاملات به زودی باز می گردد و سهامدارانی که عجولانه اقدام به فروش سهام خود کردند قطعا زیانکار خواهند شد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر رفتار حقوقی ها در بورس اصلا احساسی نیست و با برنامه ریزی دقیق قصد کنترل هیجانات را دارند و طبیعتا افرادی که سهام خود را نگه داشتند شاهد رشد نرخ آن خواهند بود.

وی با انتقاد از دانش کم برخی سهامداران نحوه معاملات بورسی اظهار کرد: طی یکسال گذشته که بورس شرایط مطلوبی داشت افرادی با دانش حداقلی وارد این بازار شدند که سهام قابل توجهی هم خریدند و هم اکنون با اولین تحول سیاسی اقدام به تشکیل صف های فروش کردند در صورتی که قدیمی های بورس شاهد دوران سخت تر یعنی تحریم های سازمان ملل و…. بودند اما رفتاری منطقی و عقلانی داشتند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا