تجارتصنعت، معدن، تجارت

افت ۸۵ درصدی تجارت ایران و آمریکا/ واردات ماهانه از ایران صفر شد

مبادلات تجاری آمریکا و ایران در ۱۱ ماهه سال ۲۰۱۹ با افت ۸۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن به ۷۱.۲ میلیون دلار رسید.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از تسنیم، جدیدترین آمار منتشر شده از سوی اداره آمار آمریکا نشان می دهد مبادلات تجاری این کشور با ایران در ۱۱ ماهه سال ۲۰۱۹ افت ۸۵ درصدی داشته است.

مبادلات تجاری دو کشور در ۱۱ ماهه سال ۲۰۱۸ بالغ بر ۴۹۰.۵ میلیون دلار بوده که این رقم در مدت مشابه ۲۰۱۹ به ۷۱.۲ میلیون دلار کاهش یافته است.

بر اساس این گزارش صادرات آمریکا به ایران در ماه های ژانویه تا نوامبر ۲۰۱۹ بالغ بر ۶۹.۸ میلیون دلار بوده است که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن افت  ۸۳ درصدی داشته است. آمریکا در ماه های ژانویه تا نوامبر ۲۰۱۸ بالغ بر ۴۲۰.۶ میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده بود.

همچنین بخوانید

واردات آمریکا از ایران در ۱۱ ماهه ۲۰۱۹ نیز با کاهش ۹۸ درصدی به ۱.۴ میلیون دلار رسیده است. در مدت مشابه سال قبل از آن واردات آمریکا از ایران ۶۹.۹ میلیون دلار بوده است.

مبادلات تجاری ایران و آمریکا حجم ناچیزی از کل تجارت دو کشور را تشکیل می دهد. ایران در میان مقاصد صادراتی آمریکا رتبه ۱۶۲ و در میان منابع وارداتی این کشور رتبه ۲۰۹ را به خود اختصاص داده است.

بر اساس این گزارش در یازدهمین ماه سال ۲۰۱۹ بالغ بر ۴ میلیون دلار کالا از آمریکا به ایران صادر شده است. واردات آمریکا از ایران در این مدت صفر بوده است.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا