انرژی

جزییات جدید از اطفای حریق پتروشیمی بوعلی‌سینا

به گزارش پایگاه خبری توسعه اقتصادی، بیژن عالی پور، پس از پایان عملیات اطفای حریق مخزن ٢٠٠١C پتروشیمی بوعلی سینا،  با اشاره به این که وزیر نفت تا اطفای کامل حریق در پتروشیمی بوعلی سینا در ماهشهر حضور داشت، اظهار کرد: عملیات اطفای حریق در این مجتمع پتروشیمی به خوبی انجام شد و شاهد خاموش شدن آتش مخزن ٢٠٠١C بودیم.

وی با تشریح ماموریت شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در این عملیات، توضیح داد: به محض این که حادثه به ما اطلاع داده شد، ستاد بحران پتروشیمیهای ماهشهر تشکیل شد و در کنار آنها عملیات را آغاز کردیم.

عالی پور با اشاره به این که وزیر نفت در  جلسه ستاد بحران پتروشیمیهای ماهشهر، فرماندهی عملیات آتش نشانی را به علی صفی خانی، رئیس اچ اس ای شرکت ملی مناطق نفتخیزجنوب سپرد، گفت: با همکاری بسیار نزدیک همه همکاران پتروشیمی بندر امام، بندر ماهشهر و همه عزیزانی که در این منطقه حضور داشتند، خوشبختانه این عملیات پایان یافت.

همچنین بخوانید

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با اشاره به عملیات ضربتی که از ساعت ١۴ دیروز ( جمعه، ١٨ تیرماه) آغاز شد و چند ساعت به طول انجامید، افزود: پس از این عملیات و بازسازی ماشین آلات مورد نیاز، مجددا عملیات از ساعت ١٨ و ٣٠ دقیقه جمعه ( ١٨ تیرماه) آغاز شد و ٢ بامداد شنبه (١٩ تیرماه) با موفقیت پایان یافت.

این مقام مسئول با اعلام این که در زمان شروع عملیات حدود ١٨٠ هزار بشکه نفتا در داخل مخزن ٢٠٠١C بود، گفت: اکنون با خاموش شدن مخزن، میزان نفتا به صفر رسیده است.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیزجنوب خاطرنشان کرد: پس از این که کارها به صورت صد در صد پایان یابد، منطقه را ترک خواهیم کرد.

عالی پور با بیان این که این حادثه بدون هیچ گونه تلفات جانی به پایان رسیده است، عملیات مهار حریق را اقدامی ملی خواند که با همبستگی پتروشیمیها، سازمانها و نهادهای مختلف در استان به ثمر نشسته است.

وی به حضور صمیمانه استاندار خوزستان در سه روز گذشته و همکاری همه جانبه میان ارگانها و دست اندرکاران در این زمینه اشاره و از آنان قدردانی کرد.

آتش سوزی پتروشیمی بوعلی سینا که از روز چهارشنبه (١۶ تیرماه) در برج پارازایلین این مجموعه آغاز شده بود، بامداد امروز شنبه (١٩ تیرماه) به طور کامل مهار شد. وزیر نفت که از شامگاه پنجشنبه (١٧ تیرماه) در محل حادثه حضور و از نزدیک در جریان فعالیتها به منظور مهار این حادثه قرار داشت؛ صبح امروز (١٩ تیرماه) و پس از مهار موفق آتش سوزی، به تهران بازگشت.

زنگنه بامداد امروز، پس از پایان عملیات اطفای حریق با حضور در میان آتش نشانان، از یکایک آنها به دلیل نقش آفرینی در خاموش کردن آتش مخزن ٢٠٠١C پتروشیمی بوعلی سینا قدردانی کرد.

براساس اعلام وزارت نفت، صبح امروز (١٩ تیرماه) وزیر نفت پیامهای قدردانی رئیس جمهوری از آتش نشانان شجاع و فداکار، شرکتهای نفتی دست اندرکار و همچنین کلیه نهادها و سازمانهایی که در فرونشاندن این آتش گسترده همکاری داشته اند را نیز به ایشان ابلاغ کرد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا