امور زیربناییراه و ساختمان

ورود تکنولوژی‌های جدید مهندسی برای ساخت قطعه یک آزاد راه تهران–شمال/ با پیمانکار خارجی قطعه تصفیه حساب کردیم

وزیر راه وشهرسازی از تصفیه حساب پیمانکار خارجی در قطعه یک آزادراه تهران – شمال خبر داد و گفت: عملیات مهندسی ساخت قطعه یک آزادراه شمال به دانش بومی تبدیل کردیم.

همچنین بخوانید

به گزاش خبرنگار اقتصادی ایلنا، عباس آخوندی در بازدید از فاز یک آزادراه تهران–شمال با حضور معاون اول رئیس جمهوری و مقامات حاضر در این بازدید، اظهار داشت: این آزادراه با تکنولوژی جدید کف‌سازی ساخته می‌شود و زیرسازی این جاده باید متناسب با کف‌سازی بتونی باشد که یک تکنولوژی جدید در کشور است.

وی افزود: حجم سرمایه‌گذاری و معماری این آزادراه نکته بسیار مهمی است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ساخت تونل ۴۹۰۰ متری در قطعه یک گفت: سقف این تونل به صورت دوپوشه ساخته می‌شود که می‌تواند عایق آتش سوزی باشد و در صورت احتمال آتش سوزی در این تونل با توجه به دوپوشه ساخته شدن سقف تونل می‌توان ریسک را کاهش داد و مردم را به سرعت نجات داد.

آخوندی تصریح کرد: ساخت تونل با سقف دوپوشه برای اولین بار است که در ایران انجام می‌شود.

وی با تاکید کرد: در این پروژه مسائل فنی بسیار پیچیده‌ای وجود دارد و کار در شرایط سختی در حال انجام است.

وی افزود: عملیات اجرای آزادراه تهران – شمال و عملیات انفجار آن در شرایطی انجام می‌شود که روستاهای متعددی در حاشیه این پروژه وجوددارد و برای انجام عملیات حفاری و انفجارها باید تمام جوانب را بررسی کنیم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه پیش از دولت یازدهم تمام قطعه یک آزادراه تهران – شمال در دست پیمانکار خارجی بود اظهار داشت: پس از ورود دولت یازدهم با پیمانکار خارجی تصفیه حساب کردیم  امروز تمام پیمانکاران ایرانی هستند و عملیات مهندسی قطعه یک آزادراه تهران – شمال به یک دانش بومی تبدیل شده است.

منبع:ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا