صنعت، معدن، تجارت

بیست و دومین سال رتبه بندی شرکت های برتر ایران همسو با رونق تولید

همایش بیست و دومین سال رتبه بندی شرکت های برتر ایران با توجه به شرایط خاص اقتصادی حاکم بر کشور و نام گذاری سال جاری با عنوان “رونق تولید” با حضور مقامات، مدیران ارشد بنگاه های برتر کشور و متخصصان این حوزه ۲۹ دی ماه در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار می شود.
به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی hc روابط عمومی سازمان مدیریت صنعتی، ابوالفضل کیانی بختیاری رئیس همایش و مدیرعامل سازمان مدیریت سازمان صنعتی در خصوص اهمیت این رویداد ملی اظهار داشت: این رتبه بندی که ۵۰۰ شرکت بزرگ و تاثیرگذار در اقتصاد کشور را معرفی می کند با هدف شناسایی جایگاه بنگاه های اقتصادی و گروه های صنعتی در رشته های مختلف کسب و کار، گسترش رقابت بین بنگاه های اقتصادی و کمک به سیاست گذاران اقتصادی کشور انجام می شود.
کیانی بختیاری تصریح نمود: توجه و کمک به تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی، توجه به کیفیت، رقابت پذیری، دانش بنیانی و توسعه مدل های کسب و کار جدید، توسعه کارآفرینی و رونق اشتغال پایدار از الزامات مهم و راهبردی است که می باید توسط بنگاه های بزرگ بعنوان پیشرانان صنعت و اقتصاد کشور مورد عنایت ویژه قرار گیرد.
وی با تاکید بر لزوم نگاه درونزا به تولید افزود: توسعه و رونق اقتصادی کشور از طریق ایجاد و تقویت زنجیره های تامین قوی، تحقق پذیر است، لذا بنگاه های بزرگ کشور باید در این خصوص اهتمام ورزند؛ علاوه بر این برون نگری و صادرات محوری از لوازم اقتصاد مقاومتی است بنابراین بنگاه های اقتصادی برای حضور عزت مندانه در عرصه بین‌المللی باید در زنجیره ارزش بنگاه های معتبر بین المللی قرار گیرند و در کسب سهم بیشتر از بازارهای منطقه تلاش کنند.
کیانی بختیاری خاطرنشان کرد: اکنون فرصت برای خدمت به کشور و ملت فراهم شده و این وظیفه سرداران عرصه اقتصادی است که در این میدان به زنده نگه داشتن امید و باور مردم کمک کنند؛ لذا مدیران بنگاه های اقتصادی کشور می باید در راستای ارتقاء بهره‌وری و نوآوری در بازسازی و توسعه کشور نقش آفرینی نمایند.
وی با اشاره به الگوهای نوین کسب و کار گفت: مدیران اقتصادی کشور باید تلاش کنند تا زیرمجموعه‌ هایشان را به سمتی هدایت کنند که با توسعه مدل های کسب و کار پلتفرمیک رقابت پذیر و سودآور شوند.
مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی تصریح کرد: هنر این است که یک بنگاه سودآور شود و در عین حال، حقوق کارمندان و مردم را نیز رعایت کند، در این باره وظیفه مدیرانی که سرمایه آنها با سهام مردم تامین می شود، سنگین‌تر است.
کیانی بختیاری در خصوص اهمیت رعایت مسئولیت اجتماعی بنگاه اظهار داشت: در یک نگاه جامع، تنها سود آوری یک بنگاه ملاک توفیق نیست. رشد و تولیدی که در کنارش محیط زیست آسیب ببیند، پیشرفت نیست. سود بالا در کنار نارضایتی کارگران، به رضایت اجتماعی لطمه می‌زند. باید ایمان داشت که سودآوری توام با ملاحظات اجتماعی و رعایت مسئولیت اجتماعی به نفع جامعه است، بنگاهی که در زمینه مسئولیت اجتماعی نیز فعال است باعث تقویت غرور و رضایت و وفاداری سازمانی در کارکنان خود می شود.
مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی در خصوص اخلاق حرفه ای در کسب و کار گفت: تدبیر درباره نحوه برخورد با کارکنان، چگونگی تعامل با رقبا و ذی نفعان و پاسخگویی به حقوق مصرف کنندگان نظیر ارائه خدمات پیش، حین، و پس از فروش نماد اخلاق حرفه ای است و البته رعایت اخلاق هزینه دارد و توقع از مدیران در نظام اسلامی این است که به دنبال مطلوبیت حداکثری باشند.
وی در پایان تصریح نمود: بنگاه های بزرگ می باید همواره در حفظ برتری، پایداری و مانایی خود تلاش نمایند.

از طريق
هادی صفاری

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا