بین الملل

تداوم بحران بوئینگ ۷۳۷ مکس نیم درصد از رشد اقتصادی آمریکا می‌کاهد

وزیر خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد بحران بوئینگ ۷۳۷ مکس می‌تواند نیم درصد از رشد اقتصادی آمریکا بکاهد. هرچند او همچنان پیش‌بینی کرد که اقتصاد آمریکا در سال آینده ۲.۵ درصد رشد کند.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، وزیر خزانه‌داری آمریکا، استیون منوچین، اعلام کرد بحران بوئینگ ۷۳۷ مکس می‌تواند نیم درصد از رشد اقتصادی آمریکا بکاهد. هرچند او همچنان پیش‌بینی کرد که اقتصاد آمریکا در سال آینده ۲.۵ درصد رشد کند.

هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس به دنبال ۲ سقوط مرگبار که روی هم رفته منجر به کشته شدن ۳۴۶ نفر شد، از ماه مارس سال گذشته در سراسر جهان اجازه پرواز ندارد و زمین‌گیر شده است.

ناظران اداره هوانوردی فدرال آمریکا می‌گویند هیچ برنامه زمانی مشخصی برای بازگشت و پرواز مجدد این هواپیما وجود ندارد و ایرلاین‌های آمریکا حداقل تا ماه مارس امسال این هواپیماها را از زمانبندی‌های پروازهای خود خارج کرده‌اند.

منوچین در گفتگو با فاکس نیوز گفت: هیچ تردیدی نیست که وضعیت کنونی بوئینگ رشد اقتصادی آمریکا را کاهش خواهد داد. بوئینگ یکی از بزرگترین صادرکنندگان آمریکا است و با توجه به بحران ۷۳۷ مکس، من معتقدم این منجر به کاهش نیم درصدی رشد اقتصادی خواهد شد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا