امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

صادرات ۳ میلیارد دلاری محصولات‬ غذایی و خشکبار 

یک مقام مسئول از آغاز به کار نمایشگاه محصولات غذایی و خشکبار از امروز ۲۴ دیماه خبر داد و گفت: ارزش صادرات خشکبار و محصولات غذایی کشور ۳ میلیارد دلار است.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، سید زین‌العابدین هاشمی، رئیس اتحادیه صادرکنندگان خشکبار کشور، با اشاره به میزان صادرات محصولات غذایی و خشکبار گفت: بیشترین حجم صادرات در کشور بعد از نفت مربوط به صنعت غذا و خشکبار است که حدود ۳ میلیارد دلار ارزش آن است.

وی همچنین درباره برگزاری نمایشگاه غذا گفت: تولیدکنندگان انواع افزودنی، فرآورده‌های تقطیری، تولیدکنندگان غذاهای میان وعده، تولیدکنندگان انواع چاشنی‌های مواد غذایی، تولیدکنندگان روغن‌های خوراکی و تولیدکنندگان و فرآوری‌کنندگان میوه و سبزیجات و تولیدکنندگان فرآورده‌های لبنی در زمره گروه‌های کالایی حاضر در این نمایشگاه به شمار می‌روند.

وی افزود: شرکت‌های تولید کننده فرآورده‌های آماده و نیمه آماده دام و طیور و آبزیان، انواع کنسروها، کمپوت‌ها، مرباجات، در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

هاشمی برگزاری همایش، کارگاه‌های آموزشی و حضور هیأت‌های خارجی از جمله سفرای کشورها را از اتفاقات این دوره از نمایشگاه بر شمرد.

بر اساس این گزارش، نمایشگاه محصولات غذایی از امروز ۲۴ دیماه آغاز شد و تا ۲۷ دی‌ماه در محل دائمی نمایشگاهای بین‌المللی تهران ادامه دارد. در این نمایشگاه ۳۵ شرکت داخلی حضور دارند که آخرین برنامه‌ها و دستاوردهای خود را در حوزه غذا به نمایش می‌گذارند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا