صنعتصنعت، معدن، تجارت

انعقاد قرارداد یک میلیون یورویی مجتمع صنعتی اسفراین با گروه مپنا

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی ، کیومرث میرزایی در گفت گو با ایرنا اظهار داشت: این قرارداد در حوزه تامین قطعات مورد نیاز گروه مپنا در حوزه ساخت نیروگاه های تولید برق با هدف استمرار و تامین مطمئن برق و قطع وابستگی به خارج از کشور در این زمینه انجام شده است.

وی با بیان اینکه مجتمع صنعتی فولاد اسفراین پیش از این نیز با شرکت های زیر مجموعه گروه مپنا قرارداد همکاری داشته، افزود: همکاری های پیشین در حوزه تولید رینگ های ساده بود که اکنون سطح این همکاری ها ارتقا یافته است.

میرزایی با اشاره به اولویت گروه مپنا مبنی بر بومی سازی قطعات تولیدی و تجهیزات نیروگاه های برق در کشور گفت: این همکاری ها به سمت تولیدات با مقیاس های بالاتر و قطعات سنگین تر پیش می رود که در گذشته از خارج وارد می شد.

وی گفت: مدیرعامل بخش تولید گروه مپنا در بازدید هفته گذشته خود از مجتمع صنعتی فولاد اسفراین، نسبت به بالا بودن کیفیت محصولات تولیدی این مجتمع ابراز رضایت کرده بود.

شرکت مدیریت پروژه‌های نیروگاهی ایران که به اختصار «مپنا» نامیده می شود در ۲۲ مرداد ماه سال ۱۳۷۲ خورشیدی تاسیس ‌شد.

گروه مپنا مجموعه‌ای صنعتی است به عنوان شرکت مادر، به همراه شرکت‌های متعدد تخصصی تابعه و وابسته به آن است که در زمینه مهندسی، احداث و توسعه نیروگاه‌های حرارتی، نیروگاه‌های انرژی تجدیدپذیر، تاسیسات تولید همزمان برق و حرارت، تأسیسات تولید همزمان برق و شیرین‌سازی آب، مهندسی، اجرا و توسعه پروژه‌های نفت وگاز در خشکی و دریا و مهندسی و احداث پروژه‌های حمل و نقل ریلی، خدمات تصویربرداری پزشکی، برقی‌سازی، ارائه خدمات بهره‌ برداری، تعمیر و نگهداری در صنایع مذکور و نیز سرمایه‌گذاری و تأمین مالی پروژه‌های یاد شده در چارچوب انواع روش‌های قراردادی و سرمایه‌گذاری فعالیت می‌کند.

این شرکت سازنده طیف گسترده‌ای از محصولات پیشرفته صنعتی از جمله توربین‌های گاز و بخار، تجهیزات جانبی توربین، پره توربین، توربین بادی، بویلرهای متعارف و بازیاب حرارت، ژنراتورهای حرارتی و آبی، سامانه‌های حفاظت و کنترل، لوکوموتیوهای مسافری و باری و توربوکمپرسور و ارائه کننده آرایه وسیعی از خدمات تعمیر و نگهداری در کلاس جهانی است.

مجتمع صنعتی فولاد اسفراین از شرکت های زیر پوشش سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و بزرگترین تولید کننده قطعات و مقاطع فولاد آلیاژی در خاورمیانه است که امکان ساخت ۱۴۰نوع فولاد آلیاژی را دارد.

این مجتمع صنعتی به عنوان بزرگترین تولید کننده قطعات و مقاطع فورج و ریخته گری سنگین و فوق سنگین فولاد آلیاژی در خاورمیانه، با داشتن متخصصان توانمند و فناوری پیشرفته، توانایی رفع نیازهای راهبردی صنایع کشور در بخش های نفت و گاز، نیروگاهی، کشتی سازی و ماشین سازی، ریلی و صنایع معدن و فولاد را دارد.

شهرستان ۱۲۰ هزار نفری اسفراین در ۶۰ کیلومتری جنوب شرقی بجنورد مرکز خراسان شمالی قرار دارد.

این شهرستان با دارا بودن ۲ مجتمع بزرگ و مهم صنعتی فولاد و لوله گستر، قطب صنعتی استان محسوب می شود.

منبع

ایدرو

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا