امور زیربناییتعاون و اشتغال

تاسیس ۱۲ مرکز نوآوری تعاونی در کشور تا پایان امسال

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به تاسیس مرکز نوآوری و توسعه تعاون در استان‌های فارس و کردستان، از تاسیس ۱۲ مرکز نوآوری و توسعه تعاون تا پایان سال خبر داد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، محمد کبیری امروز (یکشنبه ۲۹ دیماه) در نشست مشترک معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با اعضای اتحادیه‌های کشاورزی و دانش بنیان گفت: در یک سال گذشته تلاش کردیم به سمت نوآوری در بخش تعاون حرکت کنیم و زمان قابل توجهی برای برنامه‌ریزی در این خصوص صرف شد.

وی افزود: یکی از این اقدامات، برنامه‌ریزی برای افتتاح مراکز نوآوری و توسعه تعاون در استان‌هایی است که ظرفیت این کار را داشتند و بر این اساس تا پایان سال این مراکز در ۱۲ استان افتتاح می‌شود.

کبیری، ایجاد زیست بوم فناوری و نوآوری در بخش تعاون را اقدام دیگر در راستای ایجاد نوآوری در بخش تعاون عنوان کرد.

معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین با تاکید بر اینکه نیازمند توسعه فناوری بخش تعاون هستیم، گفت: باید از این طریق بهره‌وری افزایش یابد و خدمات‌دهی تعاونی‌ها به روز شوند که این مهم جز در فضای نوآور و مدرن محقق نمی‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد: در مراکز نوآوری و توسعه تعاون به دنبال تغییرات ساختار موجود هستیم؛ همچنین می‌توانیم از ظرفیت صندوق ضمانت سرمایه گذاری بخش تعاون استفاده کنیم.

کبیری با اشاره به هدفگذاری توسعه زیست بوم نوآوری در بخش تعاون در سال آینده گفت: تعاونی‌ها می‌توانند از امکانات بانک توسعه تعاون و صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون به لحاظ مالی، لجستیکی و ساختاری نیز بهره مند شوند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا