بین الملل

پیش‌بینی صندوق بین‌المللی پول از رشد اقتصادی جهان

صندوق بین‌المللی پول در گزارش جدید خود خبر از کاهش رشد اقتصادی جهان نسبت به برآورد قبلی داد.

به گزارش آرمان اقتصادی، صندوق بین المللی پول در گزارش جدید خود اعلام کرد که پیش‌بینی خود را از متوسط رشد اقتصادی جهان در سال جاری و سال آینده به ۲.۹ درصد و ۳.۳ درصد رسانده که این ارقام در مقایسه با گزارش قبلی این نهاد بین‌المللی ۰.۱ درصد کمتر است.

انتظار می‌رود که با توجه به روند نامطمئن کنونی بر سر راه اقتصاد جهانی، نباید انتظار تقویت بیش از حد رشد اقتصادی جهان را داشته باشیم.

همچنین بخوانید

گیتا گوپیناث، کارشناس ارشد اقتصادی صندوق بین المللی پول در بیانیه ای اعلام کرد: هنوز مشخص نیست که اقتصاد جهانی نسبت به سال قبل تا چه حد بهبود پیدا کند. در بازارهای نوظهور هنوز ریسک‌های مشخصی وجود دارند که تکلیف‌شان مشخص نشده است و در اقتصادهای توسعه یافته نیز انتظار نمی‌رود ارقام رشد نیرومندی به ثبت برسد.

صندوق بین‌المللی پول با اشاره به امضای فاز نخست توافق تجاری بین آمریکا و چین و پیروزی قاطع محافظه کاران در انگلیس اعلام کرده است که اکنون امید بیشتری به حل و فصل جنگ تجاری و مساله برگزیت وجود دارد اما هنوز هم ممکن است که وقایع مربوط به این دو ریسک مهم برای اقتصاد جهانی به سمت مسیر غیرقابل پیش‌بینی قبلی بازگردد.

قرار است انگلیس در پایان این ماه از اتحادیه اروپا خارج شود اما هنوز برای تعیین آینده روابط دو طرف زود است.

با این حال گوپیناث با هشدار نسبت به احتمال شکل گیری ریسک های بزرگ گفت: در حالی که نگاه ها به جنگ تجاری آمریکا و چین و برگزیت دوخته شده است، نباید احتمال پیدایش بحران های تازه را نادیده گرفت.

احتمال آغاز یک جنگ تجاری بین آمریکا و اتحادیه اروپا و مساله انتخابات ریاست جمهوری این کشور از جمله ریسک‌هایی هستند که می توانند در ادامه سال برای اقتصاد جهانی تعیین‌کننده باشند. این ریسک ها ممکن است باعث ایجاد نوسانات شدید در بازارهای مالی و نرخ بهره شوند.

انتهای پیام

 

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا