صنعت، معدن، تجارت

نگرانی برای تامین سنگ آهن مورد نیاز واحدهای فولادی وجود ندارد

رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران گفت: با اکتشافات در دست انجام، نگرانی خاصی برای تامین سنگ آهن مورد نیاز واحدهای فولادی وجود ندارد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، بهرام شکوری امروز سه شنبه ۱ بهمن ۹۸ در همایش چشم‌انداز صنعت فولاد، با بیان اینکه اگر مدیریت زنجیره فولاد درست به کار خود ادامه دهد، ظرفیت تولید ۵۵ میلیون تن فولاد تا ۱۴۰۴ محقق خواهد شد، گفت: برای دستیابی به ظرفیت ۵۵ میلیون تنی فولاد، سه درخواست از مسئولان دولتی وجود دارد؛ به نحوی که نخست اینکه صدور بخشنامه‌ها در جهت رفع موانع بخش معدن باشد، دوم اینکه دولت در قیمت‌گذاری زنجیره فولاد دخالت نکند.

وی افزود: درخواست سوم فعالان اقتصادی آن است که ساز و کار مدیریتی شرکت هایی که در قالب سهام عدالت واگذار شده‌اند، اصلاح شود.

رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق ایران گفت: معادن نقش بسیار مهمی در اقتصاد کشور ما ایفا می‌کند در این بین ۹۸.۳ درصد معادن کشور را معادن کوچک و متوسط تشکیل می‌دهند که ۸۵ درصد اشتغال و ۶۵ درصد تولید معدنی را به خود اختصاص داده اند؛ در حالیکه هم اکنون ۵۰ درصد از معادن کوچک و متوسط غیرفعال هستند.

شکوری افزود: این واحدها با معضلات مختلفی مانند نقدینگی، مشکل ذخیره، میزان عیار و برخی مشکلات زیرساختی دست و پنجه نرم می‌کنند؛ اگرچه بنا بر محاسبات انجام شده، تا افق ۱۴۰۴ به ظرفیت ۵۵ میلیون تن فولاد، ۸۰ هزار تن مس و ۳۰۰ هزار تن روی خواهیم رسید.

  وی معتقد است که رسیدن به این ظرفیت، می‌تواند ۶۰ درصد از درآمدهای نفتی را پوشش دهد و به تدریج ما را از درآمد نفتی بی نیاز کند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا