انرژی

نواک سکاندار دیپلماسی انرژی روسیه ماند

الکساندر نواک پس از تغییر و تحولات اخیر در دولت، سمت خود به عنوان وزیر انرژی روسیه را حفظ کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، الکساندر نواک ۴۸ ساله از سال ۲۰۱۲ وزیر انرژی روسیه بوده و تلاشهای روسیه برای همکاری نزدیک با اوپک و سایر تولیدکنندگان نفت به منظور تقویت قیمتها و تثبیت بازار را هدایت کرده است. وی همچنین بر اصلاحات مالیات صنعت نفت روسیه که برای پایداری تولید نفت در این کشور ضروری شمرده شده، نظارت داشته است.

نواک همچنین در تلاشها برای داشتن روابط مستحکم‌تر با عربستان سعودی و کمک به انعقاد پیمان محدودیت عرضه در سال ۲۰۱۶ نقش کلیدی داشت.

وی پیش از حضور در وزارت انرژی، به مدت چهار سال به عنوان معاون وزیر دارایی خدمت کرده بود.

ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه هفته گذشته برنامه‌هایی را برای اصلاحات گسترده قانون اساسی اعلام کرده است که قدرت بیشتری را از رییس جمهور گرفته و به پارلمان و نخست وزیر می‌بخشد. اعلام این تصمیم به استعفای دسته جمعی اعضای دولت دیمیتری مدودف، نخست وزیر پیشین روسیه منجر شد.

شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی که برای شرکت در مجمع جهانی اقتصاد در داووس حضور یافته است، از انتصاب مجدد الکساندر نواک به عنوان وزیر انرژی روسیه استقبال کرد و گفت این موضوع برای همکاری عربستان سعودی و روسیه در داخل گروه اوپک پلاس مهم بوده است.

وی پس از دیدار با کریل دیمیتریوف، رییس صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه به رویترز گفت: از این که نواک در سمت خود ابقا شده، بسیار خوشحال است.

کریل دیمیتریوف هم یکی از معماران اصلی پیوستن روسیه به توافق کاهش تولید اوپک در سال ۲۰۱۷ به شمار می‌رود.

وزیر انرژی عربستان سعودی همچنین در پاسخ به این که آیا روسیه توافق کاهش تولید با اوپک را در مارس تمدید خواهد کرد، گف: تنها مرگ ما را از یکدیگر جدا خواهد کرد.

عبدالعزیز بن سلمان گفت: وی دریافته که هیچ کس در روسیه در حال بررسی خروج از توافق کاهش تولید در مارس نیست و لازم است اوپک پلاس این پیمان را در نشست مارس بازبینی کند.

بر اساس گزارش رویترز، اوپک و متحدانش که به گروه اوپک پلاس معروف هستند، در دسامبر سال ۲۰۱۹ موافقت کردند میزان عرضه خود تا زمان نشست بعدی شان در مارس ۲۰۲۰ را ۵۰۰ هزار بشکه در روز دیگر بیشتر کاهش دهند و مجموع محدودیت عرضه خود را به ۱.۷ میلیون بشکه در روز برسانند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا