امور زیربناییتعاون و اشتغال

شفافیت قراردادهای کارگران با راه اندازی سامانه جامع روابط کار

مدیرکل روابط کار و جبران خدمت وزارت کار، الکترونیکی شدن ثبت قراردادهای کار و تنظیم روابط کارگر و کارفرما را از مهمترین ویژگی های سامانه جامع روابط کار عنوان کرد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از صدا و سیما، در نشستی با حضور نمایندگان جامعه کارگری، نمایندگان کارفرمایان و مسئولان مربوط در استان کرمان، بر رفع مشکلات معیشتی کارگران همچنین مشکلات حقوقی کارفرمایان و سامان دادن به روابط کار تاکید شد.

کورش یزدان مدیرکل روابط کار و جبران خدمت وزارت کار با اشاره به اهداف راه اندازی سامانه جامع روابط کار برای الکترونیکی شدن ثبت قراردادهای کار و تنظیم روابط کارگر و کارفرما گفت: با راه اندازی این سامانه و زیرسامانه‌های موجود در آن تقریباً همه خدمات حوزه روابط کار به صورت الکترونیکی و غیرحضوری انجام می‌شود.

یزدان ادامه داد: کارگران و کارفرمایان برای استفاده از خدمات این سامانه از جمله ثبت شکایت و دادخواست‌ها باید ابتدا به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه و برای دریافت نام کاربری و رمز عبور اقدام کنند و سپس می‌توانند شخصاً با ورود به سامانه جامع روابط کار به نشانی www. prkar.mcls. gov.ir از خدمات آن استفاده کنند.

در این نشست همچنین اسماعیلی مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان کرمان هم گفت: سالانه حدود ۴ هزار پرونده اختلاف بین کارگران و کارفرمایان در استان رسیدگی که با راه اندازی سامانه جامع روابط کار روند رسیدگی‌ها تسریع و تسهیل می‌شود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا