بورس

بازار فرآورده‌های نفتی بورس انرژی رونق گرفت

مدیر عامل بورس انرژی از رشد ۱۶۴ درصدی ارزش معاملات بازار فیزیکی بورس انرژی ایران در سه ماه اول امسال خبر داد و گفت: با گذشت ۵۵ روز کاری از ابتدای سال تا به امروز ، بازار فیزیکی بورس انرژی ایران میزبان عرضه‌های متعدد پالایشگاهی و پتروشیمی بوده که در مجموع بالغ بر ۴۹۳ هزار تن انواع فرآورده‌ها به ارزش بیش از ۶ هزار و ۶۸۲ میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفته است.

سید علی حسینی با اشاره به ارزش معاملات بورس انرژی در مقایسه با دوره مشابه سال قبل، عنوان کرد: در دوره مشابه سال قبل تا روز ۲۸ خرداد ماه ۹۵ که شامل ۵۷ روز کاری بوده است، قریب به ۲۹۳ هزار تن انواع فرآورده نفتی با ارزش حدود ۲ هزار و ۵۳۳ میلیارد ریال مورد داد و ستد قرار گرفته است.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از فارس، به گفته وی طی سال جاری تا کنون رشد ۷۲ درصدی حجم معاملات و ۱۶۴ درصدی ارزش معاملات در بازار فیزیکی بورس انرژی ایران رقم خورده است.

حسینی افزود: از ابتدای سال ۹۶ تاکنون ۳۵۷ هزار و ۱۶۲ تن انواع حامل‌های انرژی در رینگ داخلی به ارزشی بالغ بر ۵۳۶،۴ میلیارد ریال و ۱۴۹ هزار و ۶۲۶ تن انواع حامل‌های انرژی در رینگ بین‌الملل به ارزشی بالغ بر ۲۶۱،۲ میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفته است که از منظر حجم، ۷۰ درصد معاملات در رینگ داخلی و ۳۰ درصد نیز در رینگ بین‌الملل بوده است.

همچنین از لحاظ ارزش معاملات، ۶۷ درصد مربوط به عرضه‌های رینگ داخلی و ۳۳ درصد نیز در رینگ صادراتی بازار فیزیکی بورس انرژی ایران صورت گرفته است.

منبع:اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا