بانک و بیمهطلا و ارز

ابراهیمی: اهداف دولت از توزیع میلیاردها دلار ارز دولتی هنوز محقق نشده است

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دو نرخی بودن ارز در کشور گفت: در شرایطی دولت همچنان به تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی ادامه می‌دهد که پس از گذشت دو سال معلوم نیست چه میزان از این ارز به چه کسانی و برای چه چیزی پرداخت شده، اما کاملا مشخص است که اهداف دولت از توزیع میلیاردها دلار ارز دولتی محقق نشده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، علی ابراهیمی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی ضمن تسلیت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) با اشاره به در دستور کار بودن  بررسی لایحه بودجه سال ۹۹ در مجلس نکاتی را به اعضای کمیسیون تلفیق بودجه و دولت متذکر شد.

وی افزود: نکته اول اینکه حدود دو ماه از ماجرای جنجالی افزایش و دو نرخی شدن قیمت بنزین می‌گذرد که تبعات ناشی از این تصمیم همچنان بر زندگی مردم سنگینی می‌کند. از طرفی ادامه روند سهمیه‌ای، تشدید فساد و رانت را در پی خواهد داشت که هم اکنون آثار آن نیز مشهود است.

همچنین بخوانید

نماینده مردم شازند ادامه داد: بهترین راه این است که بساط بنزین دو نرخی جمع شده و با قیمتی منطقی تک نرخی شود زیرا چند نرخی شدن در تمام زمینه‌ها فسادآور است.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: در شرایطی دولت همچنان به تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی ادامه می‌دهد که پس از گذشت دو سال معلوم نیست چه میزان از این ارز به چه کسانی و برای چه چیزی پرداخت شده، اما کاملا مشخص است که اهداف دولت از توزیع میلیاردها دلار ارز دولتی محقق نشده است. فشار معیشتی در حدی است که حتی رئیس جمهور اعلام کرده است ۶۰ میلیون نفر یعنی ۳ نفر از هر ۴ ایرانی برای گذران معیشت نیازمند کمک دولتی هستند و از دید من چنین اقدامی اگر انجام شود کمک دولت نبوده، بلکه پول متعلق به همین ملت و مملکت است که فعلا به شیوه درست توزیع نمی‌شود.

وی پیشنهاد داد: به جای این اقدامات بی اثر مردم به صورت مستقیم حمایت شده و قدرت خرید آنها را بالا ببریم.

نماینده مردم شازند با اشاره موضوع خصوصی سازی‌ها اظهار کرد: دولت بدون ارزیابی نتایج حاصل از خصوصی سازی‌های گذشته، همچنان اصرار بر این موضوع داشته و به دنبال درآمد از این شیوه است. حال سوال این است که آیا اهداف اقتصادی و اجتماعی این واگذاری‌ها محقق شده است یا خیر؟ آیا استفاده از متخصصین در مدیریت بنگاه‌های واگذار شده جای انتخاب‌های سیاسی و ضد و بندهای سیاسی مدیریت دولتی را گرفته است یا خیر؟

ابراهیمی ادامه داد: پاسخ همه سوالات فوق منفی است و پر واضح است که اصرار بر خصوصی سازی پالایشگاه شازند با عنوان سهام عدالت و به کام مدیران به پایگاهی برای پاتوق‌های سیاسی و بازنشستگی انجامیده و ادامه همان راهی است که منجر به نابودی آن خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه پالایشگاه امام خمینی شازند حاصل کوشش پرسنلی فداکار و ساخته شده از سرمایه‌های ملی است، گفت: به عنوان نماینده مردم شهرستان و نماینده آحاد ملت ایران ضمن مخالفت صریح با واگذاری آن بر توقف چنین اقدامی تاکید می‌کنم.

نماینده مردم شازند در رابطه با طرح رتبه بندی معلمان نیز عنوان کرد: اگر قرار است طرح رتبه بندی فرهنگیان به درستی انجام شود هم اکنون باید اعتبار لازم در بودجه سال آینده پیش بینی گردد که در غیر این صورت اجرای این طرح دچار مشکل شده و شرمنده فرهنگیان خواهیم شد.

ابراهیمی در رابطه با مسایل حوزه انتخابیه‌اش ضمن تشکر از وزارت راه و قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) در آغاز به کار پروژه بزرگ آزادراه تهران- بندر امام، گفت: تقاضا می‌کنم در اجرای سایر پروژه‌های راه‌های مواصلاتی و خطوط ریلی شهرستان تسریع نمایند.  

وی همچنین از وزیر نیرو در خصوص آغاز عملیات آبرسانی و احیای حق آبه شهرستان شازند و ۴۳ روستای مسیر خط انتقال آب و همچنین جهت تامین آب شرب سالم تشکر کرد.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز خواست که در راستای ارتقای کیفیت آنتن دهی و اینترنت در تمام نقاط شهرستان اقدام کند.

ابراهیمی در نطق میان دستور خود از وزرات نفت نیز در خصوص تامین اعتبار ۱۵ میلیارد تومانی در راستای انجام مسئولیت‌های اجتماعی قدردانی کرد و خواهان اجرای پروژه‌هایی در راستای کاهش آلایندگی صنایع نفتی و پتروشیمی منطقه شد.

وی همچنین در ادامه با بیان اینکه از وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در انجام وظایف محوله و مسئولیت آن وزارت در قبال مردم شهرستان گله‌مند هستم، اظهار کرد: آقای وزیر، شهرستان شازند تنها شهرستانی در کشور است که از داشتن بیمارستان دولتی محروم بوده و علیرغم فراهم نمودن زمینه‌های تامین اعتبار و محل تاسیس بیمارستان هیچ گونه اقدام موثری از ناحیه آن وزارت برای عملی شدن این مطالبه مردم صورت نگرفته است و همه ساله تعدادی از بیماران این شهرستان به علت عدم دسترسی به موقع به مراکز درمانی جان خود را از دست می‌دهند، بنابراین کوتاهی و قصور وزارت بهداشت و درمان در این خصوص بخشودنی نیست.

نماینده مردم شازند ضمن ابراز گلایه از عملکر بنیاد مستضعفان در این شهرستان گفت: کارخانه قند شازند با داشتن اسم و رسم معتبر حدود ۹ سال است که بلااستفاده مانده و علیرغم پیگیری و امضای تفاهم نامه هر دفعه با قیمت جدید و عدم همراهی آن بنیاد مواجه هستیم که بلاتکلیفی این سرمایه ملی از سوالات جدی مردم منطقه است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا