بانک و بیمهبیمه

تجهیزات ایمنی پیشرفته قیمت بیمه شخص ثالث را در ژاپن کاهش داد

دولت ژاپن برای اولین بار در طول ۳ سال اخیر نرخ‌بیمه شخص ثالث را کاهش می‌دهد.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از چابک‌آنلاین، دولت ژاپن تصمیم گرفته است حق بیمه مسئولیت شخص ثالث را به طور متوسط ۱۶.۴ درصد از ابتدای ماه آوریل کاهش دهد.

کاهش  نرخ بیمه مسئولیت  شخص ثالث برای اولین بار در سال ۲۰۱۷ پس از استفاده گسترده از سیستم ترمزهای اتوماتیک و سایر تجهیزات پیشرفته ایمنی خودرو که منجر به کاهش میزان تصادفات شده بود، انجام شد.

همچنین بخوانید

طبق تصمیم گیری شورای اجباری بیمه مسئولیت اتومبیل، حق بیمه دو ساله با ۱۶.۶ درصد کاهش به ۱۹۷ دلار برای اتومبیل های مسافربری شخصی و ۱۵.۷ درصد به ۱۹۳ دلار برای مینی بوس خواهد رسید.

به موتورسیکلت هایی با ظرفیت موتور بیش از ۲۵۰ سی سی، ۱۷۶ دلار  حق بیمه  تعلق میگیرد که این رقم ۱۶ درصد کاهش داشته است.

حق بیمه اسکوترها نیز با ۱۰.۱ درصد کاهش به ۸۱ دلار خواهد رسید.

حق بیمه جدید برای همه مناطق به استثنای اوکیناوا و دیگر مناطق دورافتاده اعمال می شود.

شرکت های بیمه غیر عمر مکانیزم محاسبه  نرخ بیمه غیر عمر  را بررسی کردند که هیچ سود و زیانی را در پی ندارد. اگر هزینه های بیمه کاهش یابد، حق بیمه نیز کاهش می یابد.

با توسعه و استفاده گسترده از تجهیزات ایمنی وسایل نقلیه، به احتمال زیاد حق بیمه به دلیل کاهش تعداد تصادفات همچنان رو به کاهش خواهد بود.

از طرف دیگر، حق بیمه اختیاری اتومبیل در ماه ژانویه به طور متوسط سه درصد برای  چهار شرکت بزرگ بیمه  غیر عمر افزایش یافته است.

علاوه بر  نرخ مالیات  بر مصرف که از اول اکتبر ۲۰۱۹ به مرحله اجرا رسیده است، افزایش استفاده از ترمزهای اتوماتیک و سایر عوامل باعث  افزایش هزینه های تعمیر  شده است.

 

منبع
اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا