بانکبانک و بیمه

سایت بانک ملت پربازدیدترین سایت بانکی شد


الکسا در گزارشی میزان بازدیدهای کاربران از سایت بانک های مختلف در ایران را منتشر کرد.

به‌گزارش آرمان اقتصادی (ecoideal)، «الکسا» به عنوان اصلی‌ترین، مرجع تعیین‌کننده میزان رنکینگ سایت‌ها از نظر بازدید کاربران است. الکسا آمار کاملی از رفتار‌های کاربران و نحوه ورود به سایت‌های وب در سراسر دنیا را بدست می آورد و با آنالیز آن اطلاعات با یک سری معیار های محاسباتی و آماری، سایت های مختلف را به لحاظ میزان دیده شدن صفحات آنها، رتبه بندی می کند. روند محاسباتی الکسا به این صورت است که رتبه‌بندی آن از ۱ تا یک میلیون بوده است و در تعیین این رتبه‌بندی هر چه عدد در نظر گرفته شده برای سایت مورد نظر به عدد یک نزدیکتر باشد، کیفیت سایت بالاتر و بهتر خواهد بود. باید این موضوع را مورد نظر قرار داد که افزایش رتبه سایت در الکسا تنها بسته به افزایش جذب بیشتر بازدیدکنندگان برای آن دارد. در این بخش سعی شده تا با استفاده از آمارهای ارائه شده از سوی الکسا، به بررسی عملکرد برخی از بانک‌های دولتی در ایران بر اساس میزان بازدیدکنندگان آنها بپردازیم.

بانک ملت
بانک ملت با اختصاص دادن رتبه‌ای دو رقمی در بررسی‌های الکسا، روند افزایشی تعداد بازدیدکنندگان خود را همانند سال‌های قبل ادامه داده و تا آوریل ۲۰۱۷ نیز رشد قابل ملاحظه‌ای به خود اختصاص داده است. رتبه نهایی این بانک در سطح بانک‌های داخلی ۱۵ و در سطح خارجی نزدیک به ۹۳۴ بوده است.

بر اساس آمار ارائه شده در سایت، نزدیک به ۳۸ درصد از بازدیدکنندگان برای بررسی سایت بانک ملت از طریق جستجوی کلمه «بانک ملت»، ۴.۷۰ درصد از بازدیدکنندگان با جستجوی عبارت «اینترنت بانک ملت»، ۴.۵۳ درصد نیز برای بررسی این سایت کلمه «ملت» را جستجو می‌کنند.

بانک ملی
آمارهای ارائه شده در رابطه با میزان بازدیدکنندگان از بانک ملی برخلاف سایر بانک‌های پیشین روند نزولی به خود گرفته است، به این ترتیب که آمار ارائه شده از بازدیدها از رقمی نزدیک به ۱۵۰۰ در سال ۲۰۱۶ به عددی نزدیک به ۲۲۰۰ در ژانویه ۲۰۱۷ رسیده است و این میزان تا آخر ژوئن رشد ضعیفی را به دنبال داشته است. در حال حاضر رتبه این بانک در سطح داخلی ۲۷ و در سطح جهانی نزدیک به یک هزار و ۷۸۲ عدد رسیده است. بازدیدکنندگان اصلی این بانک در دو کشور ایران و آمریکا هستند که از تعداد کل بازدیدکنندگان ۹۶ و ۸ دهم درصد مربوط به داخل ایران و ۱ و ۲ درهم درصد مربوط به ایالات متحده آمریکا هستند.

بانک تجارت
بر اساس گزارش منتشر شده در الکسا، تعداد بازدیدکنندگان بانک تجارت طی یک سال گذشته روند تقریبا رو به رشد داشته است به طوری که از جولای سال ۲۰۱۶ تا اکتبر این سال روند به صورت کاهشی بوده و پس از آن تا ژوئن ۲۰۱۷ روند افزایشی را تجربه کرده است. به طوری که در ژوئن این سال به بالاترین میزان خود رسیده است. رتبه سایت این بانک در سطح داخلی ۱۳۳ و در سطح جهانی ۵۹۳۳ بوده است.

 

بانک سپه
همانطور که در نمودار آورده شده است، میزان بازدیدکنندگان بانک سپه نیز از ژانویه ۲۰۱۷ به بعد افزایش زیادی را تجربه کرده است، با این وجود رقم تعیین شده برای نشان دادن وضعیت بازدید این سایت نسبت به سایت سایر بانک‌های دولتی در وضعیت پایین‌تری قرار گرفته و رتبه آن در سطح داخلی ۲۰۵ و در سطح خارجی ۹ هزار و ۴۷۳ است.


بانک کشاورزی
به طور کلی میزان بازدید در دو سطح داخلی(ایران) و خارجی(آمریکا)  در بانک کشاورزی نزدیک به ۴۰/۱۶درصد است. و بیشترین عبارات در نظر گرفته شده برای جستجوی سایت این بانک به ترتیب «کشاورزی»85/4 ، «شبا بانک کشاورزی» 36/3، «بانک کشاورزی» 33/3 بوده است. آمارهای اعلام شده از سطح بازدیدهای داخلی انجام گرفته برای بررسی سایت این بانک ۳۱۳ و در سطح جهانی ۱۳ هزار و ۳۹۰ بوده است.

بانک مسکن
آمارهای ارائه شده از الکسا از میزان بازدیدکنندگان بانک مسکن، نشان دهنده روند تقریبا ناپایدار میزان بازدیدکنندگان این بانک است. همانند سایر بانک‌های مورد بررسی میزان بازدید از سایت این بانک نیز در اکتبر ۲۰۱۶ تا ژانویه ۲۰۱۷ با روند کاهشی قابل ملاحظه‌ای همراه بوده است. در حال حاضر نیز بر طبق آخرین آمارها رتبه داخلی این بانک ۳۲۱ و رتبه آن در سطح خارجی ۱۴ هزار و ۶۷۴ بوده است.


بانک صادرات
به نوشته بانکداری الکترونیک، میزان بازدیدهای بانک‌ صادرات نیز از جولای ۲۰۱۶ تا اکتبر این سال روند کاهشی شدیدی به خود گرفته است در حالی که این روند از ژانویه ۲۰۱۷ تاکنون رشد سریعی داشته است. در حال حاضر نیز رتبه داخلی این بانک ۱۶۴ و رتبه خارجی آن ۷ هزار و ۲۶۴ بوده است.
جدول زیر رتبه کلی چند بانک بررسی شده را به ترتیب اولویت و تعداد بازدیدکنندگان در دو سطح داخلی و خارجی نشان می‌دهد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا