ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

پذیرش محصولات قابل تجاری شدن در شورای پذیرش وزارت ارتباطات

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات گفت: در شورای پذیرش وزارت ارتباطات که زیر نظر معاون فناوری است محصولاتی که قابلیت تجاری شدن داشته باشند پذیرش می شوند.

“ستار هاشمی” عصر دوشنبه هفتم بهمن ماه در نشست با گروه کامپیوتر و برق دانشگاه یاسوج افزود: مجموعه آپا در استان باید از ظرفیت حداکثری استفاده کند و انتظار اینست همکاران نیز برای این مهم نقش ایفا کنند و آماده پشتیبانی از آپا استان هستیم.

وی اظهارکرد: امنیت سایبری (آپا) موضوعی حاکمیتی است که هر ساله منابع خوبی نیز برای آن اختصاص می یابد.

همچنین بخوانید

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات با اشاره به ارتباط مطلوب وزارت خانه با دانشگاه‌های کشور خاطرنشان کرد: به عنوان نمونه می توان دانشگاه صنعتی شیراز را نام برد که دارای ظرفیت خوبی در زمینه معماری سازمانی وجود دارد و وزارت خانه با این دانشگاه قرارداد همکاری امضا کرد و وزارت خانه از کار این دانشگاه رضایت دارد.

هاشمی تصریح کرد: شرکت دانش بنیانی در یاسوج وجود دارد که محصول آن در زیرساخت انتقال استفاده می شود و با صحبتی که با معاون رئیس جمهور داشته ام حمایت از این شرکت در اولویت قرار گرفت.

وی ادامه داد: در شورای پذیرش وزارت ارتباطات که زیر نظر معاون فناوری است محصولاتی که قابلیت تجاری شدن داشته باشند پذیرش می شوند و اگر از استان طرح و محصولی به این شورا ارایه شود، به صورت ویژه بررسی خواهد شد.

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات با اشاره به دیگر شیوه های حمایت وزارتخانه عنوان کرد: طرح نوآفرین وظیفه حمایت از کسب و کارهای نوپا(کمتر از سه سال ) را دارد و حمایت‌های خوب و مطلوبی از طرح ها می شود.

هاشمی با بیان اینکه فاصله دانشگاه و صنعت یکی از مشکلات کشور است، تاکید کرد: ارتباط با حوزه کاربرد دانشگاه‌ها وضعیت مطلوبی ندارد که باید برای آن چاره اندیشی جدی شود.

وی طرح فرصت مطالعاتی صنعتی را مهم دانست و اظهارکرد: وجود این فرصت ها برای اساتید انگیزه مطلوبی را برای آنها فراهم کرده تا همکاری مطلوبی بین دانشگاه و صنعت شکل بگیرد.

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات بیان کرد: دانشگاهیان مسایل و مشکلات زیادی را حل کرده‌اند و لازم است فعالیت بیشتری جهت نزدیک شدن دانشگاه و صنعت صورت گیرد.

هاشمی با تقدیر از فعالیتهای رئیس دانشگاه یاسوج گفت: توانمندی دکتر عریان در زمینه علم و فناوری باعث رشد دانشگاه و کسب رتبه های خوب و مطلوب در رنکینگ‌های داخلی و بین المللی شده است.

همچنین احمد عریان، رئیس دانشگاه یاسوج با تشکر از دکتر هاشمی معاون وزیر برای حضور در دانشگاه و جلسه با اعضای هیئت علمی گروه کامپیوتر گفت: دانشگاه یاسوج دارای اساتید جوان و با انگیزه ای به ویژه در حوزه کامپیوتر و it است و دستاوردهای خوبی نیز داشته اند.

وی افزود: آقای دکتر هاشمی که از فرزندان این استان است الگوی خوبی برای جوانان و دانشجویان بوده و می تواند مشوق خوبی برای آنها باشد.

عریان اظهارکرد: این آمادگی وجود دارد که جلسه ای در آینده نزدیک با دانشجویان برای آقای دکتر هاشمی تشکیل شود تا دانشجویان بتوانند از تجارب این مدیر هم استانی بهره ببرند.

رئیس دانشگاه یاسوج خاطرنشان کرد: امیدواریم این جلسه فتح بابی برای همکاری های بیشتر و گسترده‌تر در آینده باشد.

عریان با بیان اینکه گروه کامپیوتر دانشگاه یاسوج از پتانسیل و توانمندی های خوبی برخوردار است، تصریح کرد: اولویت های وزارت ارتباطات برای کارهای پژوهشی اعلام شود تا بر اساس آن، همکاری‌ها نیز بیشتر شود.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از روابط عمومی دانشگاه یاسوج، وی بیان کرد: از آقای هاشمی تقاضا داریم برای ایجاد مرکز تحقیقات نوین در دانشگاه یاسوج همکاری کنند. برای توسعه همکاری آقای دکتر رحیم زاده از اساتید گروه کامپیوتر به عنوان رابط بین دانشگاه یاسوج و وزارت ارتباطات معرفی می شود.

گفتنی است که در این نشست اساتید گروه کامپیوتر و it دانشگاه یاسوج به بحث و تبادل نظر با معاون وزیر پیرامون راه‌های همکاری، اولویت‌های پژوهشی، آپا و … پرداختند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا