امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

اعزام تیم‌های تعمیراتی، تاسیساتی و جوشکاری به سیستان و بلوچستان

تیم‌های مهارتی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور برای تعمیر لوازم خانگی، تعمیر پمپ‌های کشاورزی، تأسیسات، مکانیک خودرو و جوشکاری به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان اعزام شدند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، در راستای بهره گیری از ظرفیت مهارتی و تجهیزات سازمان برای امداد رسانی به مناطق سیل زده، از سوی ستاد مدیریت حوادث بحران سازمان، تیم‌های امدادی و تعمیراتی در قالب تعمیر لوازم خانگی، جوشکاری، تأسیسات و مکانیک خودرو، تعمیر موتورها و پمپ چاه‌های کشاورزی به مناطق سیل زده اعزام شد.

بنا بر این گزارش، جمع آوری و توزیع اقلام مورد نیاز هم وطنان سیل زده از طریق خیرین در شهرستان‌های چابهار و نیک شهر و کنارک در نخستین روزهای وقوع سیل و ارسال به منطقه، اعزام همکاران و مربیان شهرستان‌های حادثه دیده به منظور امدادرسانی به سیل زدگان نیز توسط کارکنان اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان سیستان و بلوچستان انجام شد.

همچنین ۳ مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان‌های چابهار، نیک شهر و کنارک به قرارگاه مرکزی امدادرسانی اختصاص داده شدند.

طبق این گزارش، بخشی از کمک‌های غیر نقدی کارکنان سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در دو بخش دولتی و خصوصی نیز شامل: آب معدنی، به تعداد ۲۱ هزار بسته آب معدنی (یک و نیم لیتری) و چهار کامیونت شامل: دوغ، پنیر، کشک، نان، آب میوه، حلوا شکری، پوشاک، برنج، روغن، خرما، انواع کنسرو، تن ماهی ،۱۰ هزار تخته پتو، دو کامیونت پوشاک، لوازم شوینده و بهداشتی و شیر خشک به مناطق سیل زده ارسال شده است.

پخت روزانه ۱۲۰۰ پرس غذای گرم و توزیع در بین هم وطنان سیل زده و جمع آوری مبلغ دو میلیارد ریال کمک نقدی توسط همکاران سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، بخشی دیگر از اقدامات این سازمان بوده است.

بر اساس دستور علی اوسط هاشمی، رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، ارائه خدمات فنی به هم وطنان سیل زده ادامه خواهد داشت.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا