بورسبورس اوراق

رشد ۳.۹۷هزار میلیارد ریالی پرتفوی بورسی "گوهران"

شرکت سرمایه گذاری توسعه گوهران امید توانسته در ۱۲ماه فعالیت پرتفوی بورسی خود را ۳هزار و ۹۷۹میلیارد ریال افزایش دهد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از(سنا)، شرکت سرمایه گذاری توسعه گوهران امید صورت های مالی میان دوره ای ۱۲ماهه منتهی به ۳۰آذر۱۳۹۸ را منتشر کرد. در این گزارش سود هرسهم این شرکت ۶۲۰ریال اعلام شد که نسبت به مدت مشابه سال مالی گذشته با رشد ۱۱۶درصدی همراه شده است.

“گوهران” در گزارش خود سود عملیاتی را یک هزار و ۲۳۷میلیارد ریال، سود خالص را یک هزار و ۲۴۰میلیارد ریال و سود انباشته پایان دوره را یک هزار و ۶۲۷میلیارد ریال اعلام کرد.

با توجه به صورت وضعیت پرتفوی سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس، “گوهران” توانسته پرتفوی خود را ۳هزار و ۹۷۹میلیارد و ۳۲میلیون ریال بزرگتر کند. همچنین در این پرتفوی، بهای تمام شده با افزایش ۱۴۹میلیارد ریالی به مبلغ ۳هزار و ۵۳۲میلیارد ریال رسید. علاوه براین ارزش بازار این شرکت با رشد ۲هزار و ۸۹۳میلیارد ریالی به ۷هزار و ۵۱۱میلیارد ریال رسید.

این شرکت در دوره مورد گزارش کل مبلغ سهام واگذار شده را ۳هزار و ۳۷۷میلیارد ریال اعلام کرد که سود این واگذاری ها به ۷۴۲میلیارد و ۹۸۷میلیون ریال بالغ شد. همچنین کل مبلغ بهای تمام سهام بورسی خریداری شده به ۲هزار و ۶۸۲میلیارد ریال رسیده است.

“گوهران” در برآوردی که از برنامه های تامین مالی و تغییرات هزینه های مالی خود برای دوره ۱۲ماهه منتهی به ۳۰آذر۱۳۹۹ دارد ۱۳۹۹ اعلام کرده که در عرضه های خصوصی سازی به صورت اقساط سرمایه گذاری می کند.

این شرکت در تاریخ ۹آذر۱۳۹۸، مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام خود را برگزار کرد و براساس نتیجه این جلسه و با توجه به پیشنهاد هیات مدیره قرار شد سرمایه شرکت از مبلغ ۲هزار میلیارد ریال به مبلغ ۲هزار و ۴۰۰میلیارد ریال، معادل ۲۰ درصد افزایش یابد. این اقدام از محل مطالبات حال شده و آورده نقدی سهامداران عملیاتی می شود و در حال حاضر پذیره نویسی افزایش سرمایه در حال انجام است. شایان ذکر است از آنجایی که افزایش سرمایه شرکت به ثبت نرسیده تا تاریخ برگزاری مجمع عادی سالانه، به سهام ناشی از حق تقدم سودی تعلق نمی گیرد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا