ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

نیاز ماهانه بازار ایران به ۱.۵ میلیون موبایل

مدیر کل دفتر صنایع برق و الکترونیک وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: برآوردها نشان می دهد ماهانه ۱ تا ۱.۵ میلیون دستگاه گوشی تلفن همراه در کشور نیاز است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، خبرآنلاین  «کیوان گردان» در گفتگوبا رادیو اقتصاد افزود: خوشبختانه با اتصال شناسه گوشی تلفن همراه به سامانه گذرنامه نیروی انتظامی رویه قانونی خوبی در کشور برای واردات این کالا ایجاد شده است.

وی اظهارداشت: وارد کنندگان با ایجاد این ساز و کار قانونی فقط می توانند بصورت رسمی پس از ثبت سفارش و انجام رویه ها و فرآیندهای گمرکی نسبت به واردات کالای گوشی تلفن همراه اقدام کنند.

مدیر کل دفتر صنایع برق و الکترونیک وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: بالاترین تعداد گوشی تلفن همراه که طی سال های گذشته بصورت رسمی به کشور وارد شده به میزان ۲۰۰ هزار دستگاه بوده است.

وی افزود: خوشبختانه با ایجاد رویه قانونی که در کشور ایجاد شده میزان واردات گوشی تلفن همراه بصورت رسمی در دی ماه سال جاری به یک میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه رسیده است.

گردان تصریح کرد: این عدد نشان می دهد واردات رسمی و کانال های که برای این موضوع در نظر گرفته شده کارایی خودرا نشان داده هم به تجاری که می خواهند بصورت قانونی کالاگوشی تلفن همراه را به کشور وارد کنند و هم خدمات پس از فروشی که واحدهای فروشگاهی می خواهد به مردم ارائه دهند.

وی ادامه داد: عمده گوشی های تلفن همراه در حال حاضر از خارج وارد کشورمی شود و تابع قیمت های جهانی و متناسب با نرخ ارز نوسان دارد.

مدیر کل دفتر صنایع برق و الکترونیک وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: گوشی های تلفن همراه که بصورت قاچاق وارد کشور می شد هیچ سودی به مصرف کننده نمی رسید بلکه تنها قاچاقچیان بودند که سود هنگفتی در این میان به جیب می زدند به عبارتی قیمت هیچ تفاوتی برای مصرف کننده نداشت چون به قیمت روز کالا به مردم عرضه می شد.

وی افزود: ورود گوشی تلفن همراه از مسیر رسمی به کشور هم دولت به حق و حقوق خود می رسد و هم مردم خدمات بهتری دریافت می کنند.

گردان بیان داشت: نهضت ساخت داخل از محوری ترین برنامه های وزارت صمت در سال رونق تولید است.

وی ادامه داد: جدیدترین گوشی هوشمند ایرانی آذر ماه سال جاری در میز ساخت داخل صنعت مخابرات و الکترونیک تحت عنوان «شاهین دو » رونمایی شد.

مدیر کل دفتر صنایع برق و الکترونیک وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: این گوشی به عنوان رقیب جدی برای گوشی های خارجی در داخل شروع به تولید شده است.

وی افزود: آمار تولید این گوشی در همین ماه به بیش از سه هزار دستگاه رسیده و تا چند ماه آینده به چند برابر افزایش پیدا خواهد کرد.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا