بانکبانک و بیمه

سهام عدالتم را گم کرده‌ام چه کنم؟!


مشمولانی که برگه ثبت‌نام سهام عدالت آنها مفقود شده است می‌توانند با ورود به سامانه این سهام پیگیر امور سهامداری خود از این طریق باشند و از خدمات این سامانه استفاده کنند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی (ecoideal)، بر اساس اعلام سازمان خصوصی‌سازی این مشمولان می‌توانند با ورود به سامانه سهام عدالت به نشانی www.samanese.ir پیگیر امور سهامداری خود از این طریق باشند و از خدمات این سامانه استفاده کنند.
طرح توزیع سهام عدالت در حالی از‌ سال ٨۵ تاکنون در کشور در حال اجرایی‌شدن است که بر اساس این طرح تاکنون بیش از ۴٩‌میلیون نفر سهامدار عدالت شده و برگه‌هایی را دریافت کرده‌اند که نشان از سهامدار‌شدن آنها دارد.
بر این اساس برگه‌های سهام عدالت که در سال‌های قبل و پس از ثبت‌نام، توسط شرکت‌های تعاونی به مشمولین سهام عدالت تحویل داده شده بود، فاقد هر گونه کاربرد هستند و مفقود‌شدن آنها نیز هیچ‌گونه حقی از مشمولان تضییع نمی‌کند.
بر اساس ابلاغیه سازمان خصوصی‌سازی مشمولان سهام عدالت تا پایان شهریور ۹۶ مهلت دارند برای دریافت سود سهام، شماره شبای بانکی خود را وارد سامانه سهام عدالت کنند.  ناگفته نماند که مشمولان سهام عدالت برای دریافت سود سهام خود نمی‌توانند شماره حساب شبا مربوط به حساب‌های حقوقی و شرکت را برای سهام عدالت استفاده کنند. همچنین سود سهام عدالت به صورت انفرادی واریز می‌شود؛ مثلا اگر اعضای خانواده ٣ نفر هستند باید به ازای هر کدام از آنها یک شماره حساب شبا که به نام خودشان باشد وارد شود.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا