بانکبانک و بیمه

پرداخت ۵۶۰۰ میلیارد ریال تسهیلات شیلات و آبزی پروری درسال۱۳۹۸

بانک کشاورزی از ابتدای سال ۱۳۹۸ تا آغاز دهه مبارک فجر، ۵۶۲۵ میلیارد ریال تسهیلات شیلات و آبزی پروری برای راه اندازی قریب به ۳۰۰۰ طرح پرورش و فرآوری آبزیان  پرداخت کرده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از روابط عمومی و همکاری های بین الملل بانک کشاورزی، این بانک با هدف تامین امنیت غذایی کشور ، مدیریت منابع آبی، مصرف بهینه انرژی ، اشتغالزایی و اصلاح فرهنگ غذایی در راستای حفاظت از محیط زیست ، از ابتدای سال ۱۳۹۸ تا دهم بهمن ماه ۵۶۲۵ میلیارد ریال تسهیلات در زیر بخش شیلات و آبزی پروری – با اولویت گسترش سیستم های نوین نظیر پرورش ماهی در دریا – به متقاضیان پرداخت کرده است.

 بر اساس این گزارش، بانک کشاورزی به منظور ترویج و توسعه روش های نوین و اقتصادی آبزی پروری و مدیریت منابع آبی ، حمایت از طرح های پرورش ماهی در دریا را در اولویت قرار داده و در سال جاری با پرداخت ۱۸۶ میلیارد ریال تسهیلات پرورش ماهی در دریا، شرایط تولید ۲۰۰۰ تن پروتئین دریایی در قالب سه طرح بزرگ را ایجاد کرده است که کمک موثری در راه تامین امنیت غذایی کشور است.

این گزارش می افزاید: پرداخت تسهیلات شیلات و آبزی پروری توسط بانک کشاورزی در سال ۱۳۹۸ نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد رشد داشته است.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا