امور زیربناییتعاون و اشتغال

۱۳۰۰ واحد صنعتی کشور در آستانه بحران هستند

خرم‌آباد- معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در کشور ۱۳۰۰ واحد صنعتی در آستانه بحران داریم که ۳۸ مورد از آن‌ها مربوط به لرستان است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، حاتم شاکرمی امروز چهارشنبه در ستاد ملی تسهیل و رفع موانع تولید در لرستان با اشاره به اینکه لرستان یک ضعف کهنه ای در توسعه نیافتگی دارد که بخشی از آن عدم سرمایه گذاری بوده اما بخش دیگر آن کاهش بهره وری در حوزه کار و تولید است، اظهار داشت: در بحث استفاده از سرمایه‌های فیزیکی هم از بهره وری خوبی بهره مند نیستیم. باید فکری کرد و حداقل کارگروهی برای این منظور تشکیل شود.

وی با بیان اینکه در خصوص واحدهای مشکل دار صنعتی در کشور ۱۳۰۰ واحد در آستانه بحران داریم که ۳۸ مورد از آنها مربوط به لرستان است، تصریح کرد: ۵۸۰۰ نفر در این واحدها مشغول هستند که بین ۲ تا ۳ ماه و بعضاً ۵ ماه است حقوق نگرفته اند.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه کارگروهی با مسئولیت معاونت اقتصادی استانداری برای بحث حقوق‌های معوق کارگران باید تشکیل شود، افزود: مدیران باید ریسک پذیر باشند، اگر این چنین نبود نمی‌توانند تصمیم به موقع و اثر گذار بگیرند. تغییر نگاه در مدیران یک ضرورت است.

شاکرمی در بخش دیگری از سخنان خود به خسارات سیل لرستان اشاره کرد و افزود: کشاورزی لرستان مبتنی بر کشاورزی رودخانه‌ای است که باید تغییر یابد. اگر کسی دیگر به جای ما بود تهدید سیل را تبدیل به فرصت می‌کرد و کشاورزی رودخانه‌ای را به صنعتی تغییر می‌داد اما این اقدام در استان صورت نگرفته است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا