اقتصاد کلان

درخصوص هپکو جای نگرانی نیست

ایسنا/مرکزی معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: با توجه به گزارشات ارائه شده، جای نگرانی برای شرکت هپکو نیست.

محمد نهاوندیان امروز ۱۷ بهمن ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: استان مرکزی یک جهش صادراتی را آغاز کرده است. رقم صادراتی استان در سال گذشته رقم خوبی بوده و امسال هم احتمال افزایش این آمار وجود دارد .

وی افزود: پیشنهادات خوبی در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان مرکزی آماده و ارائه شد که برخی مصوب شد و برخی باید در مراجع ملی مورد تایید و تصویب قرار گیرد.

همچنین بخوانید

معاون اقتصادی رئیس جمهور بیان کرد: دولت تلاش داشت که بخش خصوصی و دولت و اندیشمندان اقتصادی در شورای گفت و گو کنار هم قرار گیرند که این امر در حال حاضر در استانها محقق شده و مطمئنم که با سیاست تسهیل و گشایشی که دولت دنبال می کند فشار تحریم هایی که به دنبال محدود کردن و بستن اقتصاد ایران هستند در هم خواهد شکست، همچنان که شاهد بویدم در این دوسال که فشارهای تحریمی افزایش پیدا کرده تجارت کشور در صادرات و واردات ادامه داشته و در برخی موارد شاهد افزایش صادرات بوده ایم و قطعا با همین انسجام میتوانیم تحریم ها را کنار بزنیم و جایگاه بایسته ایران در اقتصاد جهانی را پیدا کنیم.

نهاوندیان در خصوص بسته شدن حساب برخی واحدهای صنعتی بزرگ توسط تامین اجتماعی و امور مالیاتی گفت: تمهیدی که در قانون رفع موانع تولید اندیشیده شد و لایحه آن در آغاز دولت تدبیر و امید در مجلس تصویب شد، یکی از ظرفیت هایی که ایجاد کرده ستادهای رفع موانع تولید و تسهیل است که مشکلات موردی واحدهای تولیدی در آنجا بررسی می شود و اگر به تصمیماتی رسیدند، برای سازمان های طلبکار این اختیار قانونی فراهم می شود که تقسیط و رفع مشکل کنند.

وی در رابطه با جلسه‌ای گه شب گذشته در خصوص وضعیت شرکت هپکو برگزار شد اضافه کرد: پیگیری های استاندار مرکزی در خصوص رفع مشکلات این شرکت سبب اتخاذ تصمیمات خوبی برای شرکت و ایجاد زمینه رفع مشکلات و راه اندازی مجدد هپکو با عنوان یکی از بنگاه‌های فخرآفرین در حوزه تولید ملی شد.

وی گفت: برخی تصمیماتی که قبلا گرفته شده نیاز به پیگیری دارد اما در مجموع با توجه به گزارش شب گذشته، جایی برای نگرانی نیست.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا