انرژی

تصفیه‌خانه آب شرب سلماس به بهره برداری رسید

ایسنا/آذربایجان غربی همزمان با چهل و یکمین دهه فجر انقلاب اسلامی و باحضور معاون آب و آبفای وزارت نیرو، تصفیه‌خانه آب شرب سلماس به بهره برداری رسید.

تقی زاده خامسی معاون آب و آبفای وزیر نیرو امروز ۱۷ بهمن ماه با سفر به آذربایجان غربی در آئین افتتاح تصفیه خانه سلماس با تبریک چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: قبل از انقلاب ۲۹ تصفیه‌خانه آب وجود داشت که امروز به برکت نظام جمهوری اسلامی ۱۵۰امین تصفیه‌خانه کشور در سلماس به بهره‌برداری می‌رسد.

تقی زاده بیان کرد: تصفیه‌خانه آب شرب سلماس پس از ۶ سال با اعتبار ۶۷ میلیارد تومان که ۳۷ میلیارد تومان آن آورده بخش خصوصی است، آماده بهره برداری شده‌است. 

همچنین بخوانید

وی افزود: با بهره‌برداری از این تصفیه‌خانه، ۱۶۰ هزار نفر مردم سلماس از آب کیفی بهره‌مند شدند. 

معاون وزیر نیرو اظهار کرد: قبل از انقلاب فقط ۴ تصفیه‌خانه فاضلاب شهری در کشور وجود داشت که در حال حاضر به ۲۳۲ فاضلاب شهری رسیده است. 

به گزارش آرمان اقتصادی، وی تصریح کرد: ۶۴ تصفیه‌خانه فاضلاب در دولت یازدهم و دوازدهم احداث شده‌است و ۶۴ تصفیه خانه دیگر نیز تا پایان این دولت به بهره‌برداری خواهد رسید. 

تقی زاده خاطرنشان کرد: پیش از انقلاب اسلامی ۱۹ سد ملی در کشور وجود داشت که هم‌اینک به ۱۸۲ سد افزایش یافته‌است.

وی یادآور شد: در ابتدای دولت، کل جمعیت تحت پوشش فاضلاب روستایی ۹۰۰ هزار نفر بود درحالیکه هم اکنون ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از شبکه دفع فاضلاب بهره‌مند هستند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا