اقتصاد کلان

افزایش سرعت بازآفرینی شهری استان مرکزی در دستور کار قرار گیرد

مرکزی معاون اقتصادی رییس جمهور گفت: در راستای اجرای طرح بازآفرینی امید و ایجاد مسکن در بافت های فرسوده، اقدامات خوبی در استان مرکزی صورت گرفته که نیازمند گستردگی و سرعت بیشتری است.

محمد نهاوندیان امروز پنجشنبه ۱۷ بهمن در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سفر دو روزه به استان مرکزی در اراک و ساوه، بازدید از برخی سرمایه گذاری‌های انجام شده در  استان، دیدار و گفت و گو با برخی فعالان اقتصادی، شرکت در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی،  شرکت در  جلسه با نخبگان و دانشگاهیان و جلسه بازآفرینی شهری استان صورت گرفت.

وی در خصوص بازآفرینی شهری افزود: در راستای اجرای طرح بازآفرینی امید و ایجاد مسکن در بافت های فرسوده در اراک و ساوه دو یا سه پروژه موفق انجام شده البته اینگونه پروژه ها باید گستردگی و سرعت بیشتری پیدا کنند.

همچنین بخوانید

معاون اقتصادی رییسجمهور بیان کرد: دولت تصمیمات حمایتگرانه ای در رابطه با طرح بازآفرینی شهری در زمینه تسهیلات بانکی و  امکاناتی که دستگاه‌های خدمات شهری موظف هستند در اختیار قرار دهند، انجام داده است.

نهاوندیان بیان کرد: سازمان برنامه نیز بخشی را از منابع تبصره ۱۸، برای یارانه تسهیلات در این رابطه تخصیص داده که امیدواریم با توجه به اینکه حجم کار در استان مرکزی قابل مدیریت‌تر است، استان بتواند جنبه پیشگامی در این طرح داشته باشد.

 

منبع
ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا