بین الملل

کاخ سفید ایده خرید نوکیا و اریکسون برای مقابله با هوآوی را رد کرد

معاون اول رئیس‌جمهور آمریکا، مایک پنس و مشاور اقتصادی کاخ سفید، لری کودلاو، درخواست غیرعادی دادستان کل آمریکا، ویلیام بار، برای خرید ۲ رقیب خارجی اصلی هوآوی را رد کردند. 

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، معاون اول رئیس‌جمهور آمریکا، مایک پنس و مشاور اقتصادی کاخ سفید، لری کودلاو، درخواست غیرعادی دادستان کل آمریکا، ویلیام بار، برای خرید ۲ رقیب خارجی اصلی هوآوی را رد کردند.

ویلیام بار، که قبلاً مشاور ارشد شرکت ارتباطاتی ورایزن هم بوده است، روز پنج‌شنبه گفته بود آمریکا و متحدان آن باید خرید اکثریت مطلق سهام نوکیای فنلاند و اریکسون سوئد را برای مقابله با حاکمیت هوآوی در نسل آینده تکنولوژی وایرلس ۵ جی جهان، در نظر بگیرند.

لری کودلاو روز جمعه گفت: آمریکا همکاری نزدیکی با نوکیا و اریکسون دارد و تجهیزات این شرکت‌ها در ساخت زیرساخت‌های ۵ جی ضروری هستند. اما او گفت: دولت آمریکا در به دنبال معامله و خرید شرکت‌ها نیست، خواهد این شرکت‌ها داخلی باشند و خواهد خارجی. البته مانعی برای شرکت‌های آمریکایی برای خرید این دو شرکت وجود ندارد.

مایک پنس هم گفت: با احترام زیادی که برای دادستان کل قائل هستم، من معتقدم، همان‌گونه که آجیت پای (رئیس کمیسیون ارتباطات فدرال) گفت، بهترین راه مقابله، آزادسازی ظرفیت‌ها برای استفاده از تکنولوژی وایرلس ۵ جی می‌باشد.

به دنبال این اخبار سهام شرکت‌های نوکیا و اریکسون به ترتیب ۴ و ۵.۴ درصد جهش کردند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا