بین الملل

اعتراف وزیر خزانه‌داری آمریکا به تحقق نیافتن رشد هدف‌گذاری شده

منوچین
استیون منوچین گفت احتمالا رشد اقتصادی امسال آمریکا زیر سه درصد باقی خواهد ماند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از لو فیگارو، استیون منوچین با اشاره به مشکلات پیش آمده برای شرکت بوئینگ در خصوص تولید هواپیمای مدل ۷۳۷ پیش‌بینی کرد که نرخ رشد تولید ناخالص داخلی آمریکا در سال ۲۰۲۰ زیر سه درصد باقی بماند. وی ضمن ابراز نگرانی از وضعیت پیش‌آمده گفت که بوئینگ یکی از بزرگ ترین صادرکنندگان در آمریکا است و وضعیت آن برای اقتصاد این کشور اهمیت زیادی دارد.

وزیر خزانه‌داری آمریکا هم چنین ضمن اشاره به شیوع گسترده ویروس کرونا در چین و دیگر کشورها گفت که این ویروس قطعا بر روی رشد اقتصادی چین، جهان و هم‌چنین آمریکا تاثیر خواهد گذاشت. منوچین افزود: در سال ۲۰۱۹ اقتصاد ما ۲.۳ درصد رشد کرد و انتظار داریم که این رشد در سال جاری افزایش پیدا کند هر چند که احتمالا در سطحی کمتر از سه درصد باقی بماند.

همچنین بخوانید

وی در بخش دیگری از  سخنان خود دموکرات ها را مقصر اصلی افزایش کسری بودجه آمریکا دانست و افزود: دموکرات ها می خواهند به طرز خطرناکی پول بیشتری را خرج کنند اما به رسانه ها می گویند لایحه کاهش مالیاتی مسئول اصلی این وضعیت است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا که برای پیروزی مجدد در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده حساب ویژه ای بر روی مسائل اقتصادی باز کرده است عملکرد اقتصادی این کشور در دوران ریاست جمهوری خود را برترین عملکرد اقتصادی در طول تاریخ خوانده است. اقتصاد آمریکا دوازدهمین سال متوالی رشد مثبت را جشن می گیرد که در طول تاریخ بی‌سابقه است.

لازم به ذکر است متوسط رشد اقتصادی فصلی آمریکا در بازه زمانی ۱۹۴۷ تا ۲۰۱۹ معادل ۳.۲۱ درصد بوده است که بالاترین رشد ثبت شده مربوط به رشد ۱۶.۷ درصدی سه ماهه نخست سال ۱۹۶۷ و کمترین رشد ثبت شده نیز مربوط به سه ماهه نخست سال ۱۹۵۸ با منفی ۱۰ درصد بوده است. قرار گرفتن نرخ رشد اقتصادی در محدوده کمتر از سه درصد باعث افزایش نگرانی ها از آسیب‌پذیری اقتصاد آمریکا در صورت بروز یک بحران جهانی دیگر نظیر رکود بزرگ اقتصادی سال ۲۰۰۸ شده است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا