بانکبانک و بیمه

بانک توسعه صادرات آماده پرداخت تسهیلات دانش‌بنیان

مدیرعامل بانک توسعه صادرات، گفت: این بانک آمادگی دارد تا به شرکت‌های دانش بنیان دارای شرایط تسهیلات پرداخت کند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، علی صالح آبادی امروز در نشست خبری ارائه گزارش عملکرد سالانه بانک‌ توسعه صادرات به مناسبت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، اظهار داشت: یکی از مباحثی که در سال جاری مدنظر داشتیم‌ مراقبت های ارزی با رویکرد ارائه خدمات بانکداری دیجیتال به مشتریان در شرایط تحریم بود. اولویت قرار گرفتن سرمایه در گردش بنگاه های صادراتی فعال در کنار پروژه های متنوع بانک در بخش های مختلف اقتصادی طی سال ۹۸ پیگیری شد.

وی افزود: اعطای تسهیلات صادراتی با حداقل نرخ سود از دیگر اولویت‌های ما در سال جاری بوده که تسهیلاتی که از طریق منابع بانک پرداخت می شود، با نرخ سود بین ۱۶ تا ۱۸ درصد و منابعی که از طریق صندوق توسعه ملی تامین می‌شود با نرخ سود ۱۱ درصد به صادرکنندگان اعطا می شود. همچنین براساس بسته حمایت از صادرات غیرنفتی که ابلاغ شد، تسهیلاتی که از طریق تلفیق منابع بانک و صندوق توسعه ملی پرداخت می‌شود با نرخ سود میانگین ۱۴.۵ درصد است.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات با تاکید بر اینکه پیش از ابلاغ بسته حمایتی، ۳۰۰ میلیارد تومان علی الحساب از سوی صندوق توسعه ملی به بانک توسعه صادرات پرداخت شد و اخیرا نیز ۵۰۰ میلیارد تومان واریز شد گفت: علاوه بر این قرار است ۲۰۰ میلیارد تومان دیگر به ما اختصاص یابد و جمعا ۵۰ درصد دو هزار میلیارد تومان صندوق توسعه ملی به بانک توسعه صادرات اختصاص می‌یابد.

وی با بیان اینکه بانک توسعه صادرات بانک سپرده محور نیست و جمعا ۴۰ شعبه در سراسر کشور داریم، گفت: به صندوق توسعه ملی درخواست داده ایم که بانک توسعه صادرات سهم بیشتری از منابع این بانک داشته باشد و می خواهیم هزار میلیارد تومان دیگر از منابع این صندوق به بانک اختصاص یابد.

پرداخت تسهیلات ۱۲ درصدی به شرکت های دانش بنیان

مدیرعامل بانک توسعه صادرات در ادامه این گزارش تصریح کرد: یکی دیگر از اولویت های ما در سال جاری حمایت از شرکت های دانش بنیان به ویژه شرکت‌هایی با ظرفیت صادراتی بود. با ستاد نانو تفاهم‌نامه ای امضا شد و با معاونت علمی ریاست جمهوری نیز همکاری هایی صورت گرفت تا تسهیلاتی به شرکت‌های دانش بنیان پرداخت شود. در همین زمینه قراردادی با صندوق توسعه ملی امضا شد و ۲۰۰ میلیارد تومان سهم صندوق توسعه ملی و ۲۰۰ میلیارد تومان نیز از سوی بانک پرداخت خواهد شد و در مجموع ۴۰۰ میلیارد تومان منابع برای پرداخت تسهیلات به این شرکت ها تجهیز شده و آمادگی برای پرداخت وجود دارد.

وی به امضا تفاهمنامه با صندوق نوآوری و شکوفایی نیز اشاره کرد و افزود: براساس تفاهم صورت گرفته، تسهیلاتی با نرخ سود میانگین حدود ۱۲ درصد به شرکت های دانش بنیان پرداخت می شود.

این عضو شورای فقهی بانک مرکزی با بیان اینکه مقام معظم رهبری و دولت نیز تاکید موکد بر حمایت از شرکت های دانش بنیان دارند، گفت: بانک توسعه صادرات این آمادگی را دارد تا شرکت هایی که دارای شرایط هستند به ما مراجعه کرده تا تسهیلات را دریافت کنند.

ادامه دارد …

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا