صنعت، معدن، تجارت

پیش بینی ثبت نام سه هزار و ۸۸۳ واحد تولیدی و صنعتی در سامانه تاپ

در دانشگاه شهید چمران اهواز؛دوازدهمین کنفرانس ملی مهندسی مکانیک بیوسیستم و مکانیزاسیون ایران برگزار شد:

دوازدهمین کنفرانس ملی مهندسی مکانیک بیوسیستم و مکانیزاسیون ایران، با حضور دکتر برات قبادیان معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت در تالار شهید مطهری دانشکده علوم دانشگاه شهید چمران اهواز، برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی ازروابط عمومی دانشگاه شهید چمران اهواز، در این کنفرانس دکتر قبادیان بیان کرد: در سال ۲۰۰۰ مسئله هزاره سوم مطرح شد و در این زمان ۱۹۳ نفر از رهبران دنیا به این نتیجه رسیدند که باوجود تمامی پیشرفت‌ها، انسان خسارت‌هایی را نیز به کره خاکی وارد کرده است. در حال حاضر ۱۷۰ کشور از این کشورها در زمینه توسعه پایدار فعالیت دارند.

وی، ادامه داد: هیچ کشوری توسعه‌نیافته است مگر اینکه از مسیر دانشگاه‌ها بگذرد؛ بپذیریم که باید کشور را علمی اداره کنیم و دانشگاه‌های ما به‌روز شوند.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت، عنوان کرد: دیگر نمی‌توان به شیوه قدیمی کشاورزی کرد و صنعت را اداره نمود. باید از فناوری‌های روز استفاده کرد. راهی جز عمیق فکر کردن نداریم.

دکتر قبادیان، خاطرنشان کرد: دنیا به دنبال ارتباط هرچه بیشتر بین صنعت و دانشگاه است و فعالان این حوزه نیز باید به دنبال تحقق این امر باشند. زمانی این همکاری شکل می‌گیرد که نیازی وجود داشته باشد بنابراین این کشش باید از هردو سو باشد.

وی، گفت: اگر دانشگاهیان مسئله ارتباط با جامعه را جدی بگیرند بخش دولتی و خصوصی نیز مجبور به همکاری خواهد بود. آن‌هایی که امروز به دنبال علم نروند و واحدهای فناور را ایجاد نکنند شکست خواهند خورد.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به پروژه طرح توانمندسازی تولید و توسعه اشتغال پایدار (طرح ملی تاپ)، بیان کرد: این طرح شش ماه است که به صورت پایلوت راه اندازی شده و از صنایعی که نیازمند حمایت‌های علمی و دانشگاهی برای رفع مشکلات خود هستند خواسته شده که در این سامانه ثبت نام کنند.

وی گفت: پیش بینی شده بود که در این مدت سه هزار و ۸۸۳ واحد تولیدی و صنعتی در این سامانه ثبت نام کنند این در حالی است که در این مدت شش ماهه هشت هزار و ۸۳۰ واحد صنعتی در این سامانه ثبت نام کردند تا به صورت علمی و دانشگاهی مشکلات آن رفع شود.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا