صنعت، معدن، تجارت

آغاز طرح سراسری برخورد با لوازم خانگی قاچاق

مدیرکل هماهنگی امور مقابله و رصد جریان مالی قاچاق ستاد مبارزه با قاچاق گفت: عملیات برخورد و جمع‌آوری لوازم خانگی قاچاق از سطح عرضه آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، یاسر سوادکوهی با اشاره به تصمیم قرارگاه مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز و هماهنگی‌های انجام شده میان دستگاه‌های ذی‌ربط اظهار داشت: تیم‌های عملیاتی متشکل از سازمان صنعت، معدن و تجارت هر استان به عنوان دستگاه کاشف به همراه نیروی انتظامی و نماینده کمیته شناسایی به واحدهای عرضه‌کننده، مراجعه و در صورت مشاهده کالای لوازم خانگی فاقد شناسه اقدام به جمع‌آوری و تشکیل پرونده می‌کنند.

وی آمار لوازم خانگی قاچاق را بالغ بر ۲.۲ میلیارد دلار اعلام و برخورد با این پدیده را یکی از تکالیف قانونی دستگاه‌های ذی‌ربط عنوان کرد.

سوادکوهی هدف از اجرای این طرح را، افزایش ریسک عرضه لوازم خانگی قاچاق منطبق با تکالیف قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مبنی بر الزام اخذ و نصب شناسه کالا دانست و اظهار داشت: این طرح مطابق «دستورالعمل اجرایی ثبت شناسنامه، اخذ و نصب شناسه کالا برای گروه کالایی لوازم خانگی» و «دستورالعمل ماده ۷ آئین‌نامه اجرایی ماده ۱۳ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز» برای کالاهای مشمول، اجرایی می‌شود.

مدیر کل هماهنگی امور مقابله و رصد جریان مالی قاچاق ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با تأکید بر اینکه مهلت عرضه لوازم خانگی فاقد شناسه کالا به اتمام رسیده، خاطرنشان کرد: هرگونه عرضه کالای فاقد شناسه بر اساس بند «ذ» ماده ۲ و ماده ۱۳ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز قاچاق محسوب می‌شود و قرارگاه‌های استانی مأمور اجرای طرح هستند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا