امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

مصرف ۳۰ درصدی تخم مرغ نسبت به سال گذشته

 

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخمگذار گفت: مصرف تخم مرغ امسال نسبت به سال گذشته ۲۰ تا ۳۰ درصد بیشتر شده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  «ناصر نبی پور» در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: مصرف سرانه تخم مرغ در کشور تا سال گذشته ۱۰ تا ۱۰,۵ کیلوگرم بوده است.

وی اظهارداشت: امسال بواسطه کاهش قدرت خرید مردم و گران بودن قیمت سایر مواد پروتئینی هجوم بسیار زیادی بر مصرف تخم مرغ بوده است.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخمگذار گفت: مصرف تخم مرغ امسال نسبت به سال گذشته ۲۰ تا ۳۰ درصد بیشتر شده است.

وی در ادامه افزود: امسال مصرف سرانه تخم مرغ به ۱۳ کیلوگرم رسیده است.

نبی پور اظهارداشت: هم اکنون قیمت تخم مرغ بطور میانگین هفت هزار و ۸۰۰ تا هشت هزار تومان به ازای هر کیلوگرم است اما قیمتی که مرغداران از ابتدای سال جاری تاکنون فروخته اند هنوز میانگین قیمتی به شش هزار و ۵۰۰ تومان نرسیده در صورتی که قیمتی که سازمان حمایت اعلام کرده هفت هزار و ۷۴۰ تومان درب مرغداری است.

وی ادامه داد: فاصله قیمتی فروش مرغداران در درب مرغداری با قیمت مصوب سازمان حمایت به ازای هرکیلوگرم ۱۲۰۰ تومان است.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخمگذار در خصوص دلائل این فاصله قیمتی به رادیو اقتصاد توضیح داد: سال گذشته تولید تخم مرغ در کشور زیاد بود واز دی ماه قیمت تخم مرغ به شدت افت پیدا کرد.

وی گفت: قیمت هرکیلو تخم مرغ در سه ماهه سال جاری بطور میانگین چهار تا چهار هزار و ۲۰۰ تومان شد درصورتیکه قیمت تمام شده هفت هزار و ۵۰۰ تومان بود.

نبی پور افزود: مرغداران تخم مرغ های تولیدی خود را سه هزار و ۵۰۰ تومان زیر قیمت فروختند به همین دلیل تعداد زیادی از گله های خود را برای کشتار به کشتارگاه ها فرستادند.

وی اظهارداشت: ناگفته نماند با کشتارگله های مرغ تخمگذار کمبودی به لحاظ تولید تخم مرغ در کشور ایجاد نشد و همین حال نیز ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تن مازاد تولید تخم مرغ در مملکت وجود دارد.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخمگذار یادآورشد: امسال با ترفند وزارت جهاد کشاورزی و اتحادیه گله های مرغ تخمگذار بجای ۹۰ هفتگی ۱۱۰ هفته روانه کشتارگاه شدند تا در تامین تخم مرغ کمبودی در فصل سرد سال به خصوص زمستان ایجاد نشود چون طبق معمول میزان مصرف این کالای پروتئینی در فصل سرد سال افزایش پیدا می کند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا