انرژی

سد سرنی میناب با هزینه‌ای بالغ‌بر ۸۷ میلیون‌دلار به بهره‌برداری رسید

ایسنا/هرمزگان هم‌زمان با سفر وزیر نیرو به استان هرمزگان، سد سرنی با سرمایه‌گذاری بیش از ۸۷ میلیون دلار با حضور مقامات کشوری، استانی و منطقه‌ای افتتاح شد.

رئیس هیئت‌مدیره شرکت سهامی آب منطقه‌ای استان هرمزگان صبح امروز(۲۶ بهمن‌ماه) در حاشیه مراسم افتتاح پروژه سد سرنی در جمع خبرنگاران، افزود: سد سرنی در ۳۴ کیلومتری جنوب شرقی شهر میناب واقع‌شده است و رودخانه‌های سرنی از کوه‌های شمال شرقی حوضه آبریز سرچشمه می‌گیرد و به دریای عمان می‌ریزد.

هوشنگ ملایی عنوان کرد: با بهره‌برداری از سد سرنی میناب سالانه ۱۲ میلیون مترمکعب آب برای مصارف آشامیدنی مردم تأمین خواهد شد.

همچنین بخوانید

رئیس هیئت‌مدیره شرکت سهامی آب منطقه‌ای استان هرمزگان بیان کرد: احداث سد سرنی علاوه بر تأمین آب شرب مردم منطقه به حفظ تعادل سفره آب زیرزمینی و محیط‌زیست با تأمین سالانه ۴.۳ میلیون مترمکعب آب کمک خواهد کرد.

ملایی تصریح کرد: پروژه عظیمی که ظهر امروز با حضور وزیر محترم نیرو افتتاح شد متشکل از سه بخش سد، خط انتقال آب و تصفیه‌خانه است که با اعتباری بالغ‌بر ۸۷ میلیون دلار به اتمام رسید.

وی خاطرنشان کرد: سد افتتاح‌شده در این مگا پروژه از نوع خاکی و ارتفاع از پی آن ۵۵ متر است.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای استان هرمزگان با ذکر این نکته که طول تاج این سد ۴۶۰ متر و عرض آن ۱۲ متر است، اضافه کرد: برای احداث این سد ۱.۹ میلیون مترمکعب خاک‌ریزی بدنه انجام‌شده است.

ملایی ادامه داد: خط انتقال ۳۸ کیلومتری این مگا پروژه، ظرفیت انتقال یک مترمکعب آب در هر ثانیه را از سد تا تصفیه‌خانه دارد.

وی با ذکر این نکته که قطر لوله‌های به کار رفته در خط انتقال هزار میلی‌متر است، ادامه داد: این خط انتقال توانایی انتقال سالانه ۱۲ میلیون مترمکعب آب را دارد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا