امور زیربناییراه و ساختمان

استان گیلان از بحران خارج شد

سرپرست معاونت راه‌های روستایی و فرعی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از بازگشایی ۱۱ راه روستایی باقیمانده از ۵۵۸ راه روستایی مسدود در استان گیلان تا ۲ ساعت دیگر خبر داد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، رضا اکبری با اشاره به اقدامات و تلاش‌های صورت گرفته برای بازگشایی راه‌های روستایی استان گیلان پس از بارش برف سنگین طی روز‌های گذشته اظهار داشت:  از ۵۵۸ راه روستایی گرفتار برف شدید در استان گیلان فقط ۱۱ راه روستایی مسدود باقیمانده است و تا ۲ ساعت دیگر بازگشایی می‌شود.

 وی افزود: اقدامات و عملیات شکل گرفته برای بازگشایی راه‌های روستایی مسدود در استان گیلان از صبح روز پنج شنبه بیست و چهارم بهم‌ن‌ماه آغاز شد و تا امروز ادامه دارد.

سرپرست معاونت راه‌های روستایی و فرعی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بیان داشت: برای انجام عملیات بازگشایی راه‌های روستایی استان گیلان ۳۸۰ دستگاه ماشین‌آلات راهداری به کار گرفته شد.

جانشین رئیس قرارگاه حمل‌‌ونقل و راهداری زمستانی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تصریح کرد: خوشبختانه در حوزه راهداری، استان گیلان از وضعیت بحرانی خارج شده است و تمام جاده‌های مورد نیاز وزارت نیرو برای دسترسی به شبکه برق نیز در روز گذشته بازگشایی شد.
 
گفتنی است، بارش برف سنگین در ارتفاعات و مناطق جلگه‌ای استان گیلان متوسط ۱۴۰ سانتیمتر در ۷۰ درصد سطح استان به مدت ۴۸ ساعت بوده است که از سال ۸۳ تاکنون این حجم بارش هم از نظر حجم برف و هم از نظر سطح فراگیری بی‌سابقه بوده است.
 

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا