صنعت، معدن، تجارت

رایزنی های فشرده برای رونق صادرات کالاهای ایرانی

یک مقام مسئول از رایزنی های فشرده سیاسی و اقتصادی ایران به منظور صدور کالاهای ایرانی به بازارهای هدف خبر داد و گفت: گزارش ستاد ملی اکسپو در هیات دولت ارائه خواهد شد.

به گزارش آرمان اقتصادی، رحمان حسین زاده در نشست ستاد ملی اکسپو با اشاره به برگزاری اکسپو ۲۰۲۰ در امارات گفت: این نمایشگاه به عنوان مهمترین نمایشگاه دنیا از مهر ماه سال آینده تا فروردین سال ۱۴۰۰ به مدت شش ماه برگزار می‌شود که در قالب آن تلاش داریم پتانسیل‌ها و فرصت‌ها صادراتی ایران را در یک برنامه ریزی مشخص به دنیا معرفی کنیم.

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین المللی جمهوری اسلامی ایران افزود: در قالب حضور شش ماهه ایران در اکسپو ۲۰۲۰ دوبی علاوه بر اینکه فرصت‌های تجاری و سرمایه گذاری ایران را به دنیا معرفی خواهیم کرد تلاش داریم تا هیأت‌های تجاری را به منظور رونق صادرات کالاهای ایرانی با سایر کشورهای دنیا تبادل کنیم به خصوص اینکه ۱۹۲ کشور در این نمایشگاه به مدت شش ماه حضور خواهند داشت.

وی تصریح کرد: علاوه بر اینکه اکسپو ۲۰۲۰ دوبی برای ایران به مفهوم تجاری و اقتصادی حائز اهمیت است به لحاظ سیاسی نیز از درجه اهمیت بالایی برخوردار بوده لذا تلاش داریم در قالب آن بتوانیم رایزنی‌های فشرده اقتصادی و سیاسی را انجام دهیم.

حسین زاده از ساماندهی صادرکنندگان برای عرضه و معرفی پتانسیل‌ها و کالاهای صادراتی ایران در این نمایشگاه خبر داد و گفت: چنانچه تعدد صادرکنندگان را در این نمایشگاه شاهد باشیم مطمئناً در سطح قیمت گذاری کالاهای صادراتی دچار مشکل خواهیم شد که بر این اساس از اتاق و تشکل‌های صادراتی درخواست کرده ایم تا با ساماندهی صادرکنندگان در قالب یک برند واحد از هر کالا در این نمایشگاه حضور یابند.

وی با بیان اینکه نمایشگاه‌های تخصصی را نیز در حاشیه برگزاری اکسپو ۲۰۲۰ دوبی تدارک دیده ایم، خاطرنشان کرد: نمایشگاه ۲۵ میلیون بازدیدکننده دارد و در حاشیه آن تلاش شده تا رایزنی‌های فشرده ای با مرکز تجارت جهانی دوبی داشته باشیم.

حسین زاده از ارائه گزارش نهایی اکسپو در هیأت دولت در فروردین ماه ۹۹ خبر داد و گفت: در قالب اکسپو امارات مذاکرات اقتصادی و سیاسی فشرده ای با دولت امارات خواهیم داشت.

وی گفت: در اکسپو دو هدف جذب سرمایه گذار خارجی و رونق صادرات کالا را دنبال خواهیم کرد و بسته‌های سرمایه گذاری را نیز برای آن تدارک خواهیم دید.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا