انرژی

مذاکرات روسیه با اوپک پلاس کماکان ادامه دارد

کرملین اعلام کرد که وزیر انرژی روسیه همچنان سرگرم مذاکره با اوپک و سایر متحدان غیراوپک خود درباره آینده پیمان جهانی تولید نفت است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، اوپک تلاش کرده است روسیه را ترغیب کند برای جلوگیری از اشباع عرضه بازار به دلیل شیوع ویروس کرونا، کاهش تولید بیشتری اعمال کند. مسکو اعلام کرده است که موضع خود را در روزهای آینده اعلام خواهد کرد. تولیدکنندگان اوپک و غیراوپک که به گروه اوپک پلاس معروف هستند، قرار است برای مذاکرات بیشتر در خصوص سیاست تولید نفت، در اوایل مارس دیدار کنند.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین اظهار کرد که الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه به مذاکره درباره وضعیت فعلی بازار نفت با همکاران خود ادامه می‌دهد.

همچنین بخوانید

در این بین پاول سوروکین، معاون وزیر انرژی روسیه به رویترز گفت: این وزارتخانه همچنان انتظار دارد دیدار گروه اوپک پلاس همان طور که پیش از این در دسامبر از سوی اوپک اعلام شده بود، در ششم مارس برگزار شود.

بر اساس گزارش رویترز، اکثر شرکتهای روسیه مایل هستند قرارداد اوپک پلاس پس از انقضا در پایان مارس، برای سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ تمدید شود.

روسیه با وجود رایزنی‌های گسترده در هفته‌های اخیر، پیشنهاد عربستان سعودی برای برگزاری زودتر از موعد نشست رسمی و بررسی افزودن ۶۰۰ هزار بشکه در روز دیگر به کاهش تولید را نپذیرفت.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا