بین الملل

سایه کرونا بر سر بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا

بانک مرکزی آلمان در گزارشی نسبت به پیامدهای کرونا هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، بانک مرکزی آلمان در گزارش ماهانه خود با اشاره به احتمال کاهش بیشتر رشد اقتصادی این کشور در نیمه نخست امسال در نتیجه شیوع ویروس کرونا نوشت که با صدمه دیدن زنجیره تامین جهانی این احتمال وجود دارد که برای بازگشت به سطح عادی فعالیت های تولیدی به ماه ها زمان نیاز باشد.

 انتظار می رود که بخش‌های گردشگری، حمل و نقل و تجارت خارجی بیشترین آسیب را از این وضعیت کنونی که باعث مرگ حدود ۱۸۰۰ نفر شده است ببینند. در سال ۲۰۱۹ اقتصاد آلمان تنها ۰.۶ درصد رشد کرد اما انتظار می‌رود با بهبود نسبی شرایط رشد اقتصادی در سال جاری تا ۱.۱ درصد نیز افزایش پیدا کند.

همچنین بخوانید

از سوی دیگر بانک مرکزی سنگاپور نیز در گزارش مشابهی پیش‌بینی کرد رشد اقتصادی این کشور در نتیجه شیوع ویروس کرونا کاهش یابد و به محدوده صفر درصدی برسد. این بانک ضمن اشاره به آسیب شدید به بخش گردشگری که یکی از مهم ترین اجزای اقتصاد این کشور است هشدار داد مخارج مصرف‌کننده احتمالا روندی کاهشی را طی خواهد کرد.

سونگ سانگ وون، کارشناس بانکی در موسسه ” سی آی ام بی پرایوت بنکینگ” گفت: احتمال زیادی وجود دارد که رشد اقتصادی سنگاپور برای دو فصل متوالی منفی شود چرا که زنجیره تامین سنگاپور ارتباط نزدیکی با چین دارد.

پیشتر لی سین لونگ، نخست وزیر سنگاپور نیز هشدار داده بود که پیامدهای اقتصادی کرونا بسیار بیشتر از سارس خواهد بود. وی گفته بود: نمی دانم وارد رکود خواهیم شد یا نه اما قطعا با کاهش رشد زیادی مواجه خواهیم شد.

لاورنس وونگ، وزیر توسعه ملی سنگاپور نیز از اختصاص بسته ویژه ای برای مقابله با پیامدهای کرونا خبر داده و گفته است انضباط بودجه ای دولت در ماه های آینده بیشتر خواهد شد تا از این شرایط عبور کنیم.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا