صنعت، معدن، تجارت

بازار کشور امن و باثبات است/ تلاش برای تثبیت قیمت کالاها

قم – معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بازار کشور اکنون در شرایط امن و با ثبات قرار دارد و همه هدف و تلاش ما تثبیت قیمت کالاها در ایام قبل از نوروز است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، عباس قبادی قبل از ظهر چهارشنبه در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان قم که در سالن امام جواد (ع) استانداری قم برگزار شد، اظهار داشت: با تمهیداتی که اتخاذ شده بازار کشور در روزهای پایانی سال و تعطیلات نوروزی در شرایط امن و با ثباتی قرار دارد و هدف و تلاش ما در ایام پیش رو تثبیت قیمت کالاها است.

وی با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه‌های فصلی و دائمی راهکاری مناسب برای عرضه بهتر محصولات مورد نیاز مردم است و موجب افزایش رضایت بندی عمومی از وضعیت بازار می‌شود، گفت: مسئولان و دستگاه قضائی و بانک مرکزی با ستاد تنظیم بازار همکاری کامل دارند و این تلاش‌ها موجب شده بازار کشور وضعیتی امن و قابل قبول داشته باشد.

دبیر کارگروه تنظیم بازار کشور بیان کرد: در ستاد تنظیم بازار اقدامات کارشناسی لازم برای قیمت‌گذاری و نحوه توزیع کالاها صورت می‌گیرد تا هم تولید کنندگان داخلی متضرر نشوند و هم رضایت مردم از وضعیت بازار محقق شود.

وی با اشاره به وضعیت بازار قم، افزود: قم در تهیه و توزیع کالاها در بازار وضعیت مطلوبی دارد و برای مدیریت بهتر این فرآیند مسئولان استان همکاری خواهیم کرد تا توزیع کالاهایی که تاریخ مصرف دارند بنا به صلاح دید خودشان اقدام کنند.

وجود کیوسک‌های نظارت و بازرسی در قم

قبادی تصریح کرد: وضعیت قم در زمینه توزیع و تولید گوشت مرغ مناسب است به هر میزان مسئولان استانی اعلام کنند مرغ منجمد برای تنظیم بازار شب عید در اختیارشان قرار می‌دهیم.

وی گفت: وجود کیوسک‌های نظارت و بازرسی بازار در سطح شهر قم طی ایام خاص مانند تعطیلات عید نوروز کار ارزشمندی است که موجب افزایش آرامش خاطر زائران از حضور در این استان و خرید از بازار آن می‌شود.

گفتنی است، در این جلسه دبیر ستاد تنظیم بازار کشور از بومی‌سازی و اجرایی نمودن مصوبات تنظیم بازار کشور تقدیر کرد و مقرر شد نمایشگاه‌های بهاره در استان قم و همه استان‌های کشور برگزار شود و در صورت کمبود گندم در استان از محل واردات سهمیه استان اختصاص یابد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا