امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

اجرای عملیات آبخیزداری در سطح ۴.۴ میلیون هکتار از اراضی کشور

سرپرست سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: از سال ۹۲ تا کنون، عملیات آبخیزداری در سطح ۴ میلیون و ۴۰۸ هزار هکتار از اراضی کشور اجرا شده است.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، خسرو شهبازی با اشاره به اجرای عملیات آبخیزداری در سطح ۳ میلیون و ۲۰۸ هزار هکتار از اراضی کشور طی سال‌های ۹۲ تا ۹۷، افزود: این طرح در ۹ ماهه سال جاری در سطح یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار اجرا شده است.

وی به تولید ۱۷۰ میلیون اصله نهال جنگلی، مرتعی و بیابانی در دولت تدبیر و امید، اشاره و اظهار کرد: عملیات بیابانزدایی و تثبیت شن‌های روان از سال ۹۲ تا کنون در سطح ۲۰۷ هزار هکتار اجرا شده است.

شهبازی، سطح جنگلکاری، توسعه، احیا و غنی سازی جنگل‌ها در دولت یازدهم و دوازدهم را ۲۱۴ هزار هکتار اعلام کرد و افزود: در این مدت، سطح اجرای عملیات زراعت چوب ۲۱ هزار هکتار بوده است.

وی با بیان این که طی سالهای ۹۲ تا ۹ ماهه سال ۹۸، طرح احیای رویشگاه‌های مرتعی و توسعه گیاهان دارویی در سطح ۲۹۸ هزار هکتار اجرا شده است، یادآور شد: در این مدت ۳۹۳۰ کیلومتر کمربند حفاظتی در کشور ایجاد شده است.

شهبازی با اشاره به اجرای احکام قضائی خلع ید ۱۱۷ هزار هکتار اراضی ملی از متصرفان در دولت تدبیر و امید، گفت: طی سال‌های ۹۲ تا ۹ ماهه امسال در سطح ۱۰۹ هزار هکتار، عملیات اطفای حریق جنگل‌ها و مراتع انجام شده است.

وی کشفیات چوب آلات قاچاق در این دولت را ۳۱ هزار و ۳۴۷ متر مکعب عنوان کرد و افزود: در مدت یاد شده، ۲ هزار و ۲۵۰ تن قاچاق ذغال و سایر محصولات فرعی کشف شده است.

سرپرست سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور تصریح کرد: وضعیت حفاظت از جنگل‌ها و مراتع کشور از ۵۳ درصد طی سال‌های ۹۲ تا ۹۷ به ۸۰ درصد در ۹ ماهه سال جاری ارتقا یافته است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا