خودروصنعت، معدن، تجارت

تربیت بیش از ۳۰۰ نفر متخصص حوزه خودرو در کشور

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت اعلام کرد: حدود ۳۰۰ الی ۴۰۰ نفر از نیروی انسانی متخصص حوزه صنعت خودرو تربیت شده داخل کشور هستند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، دکتر برات قبادیان، معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت در حاشیه همایش بین المللی موتورهای درون سوز و نفت، در گفت و گو با رادیو انتخابات تصریح کرد: ۳۰ سال گذشته تعداد متخصصین موتور و قوای محرکه بسیار اندک بود که خوشبختابه در سه دهه اخیر با وجود تجهیزاتی که با تلاش محققان و تبدیل ایده به محصول بدست آمده است همچنین تربیت نیروهای متخصص در بخش صنعت به ویژه در حوزه قوای محرکه و موتور که یکی از اجزای “های تک” خودرو است، خوشبختانه گام های خوبی برداشته شده است.

وی افزود: نتیجه این تلاش ها و سیاست گذاری ها در دو بخش، نخست حوزه دانشگاهی و پذیرش مقالات دانشگاهی داخل و خارج از کشور و دیگری رونمایی از اجزا و بخش های مختلف موتور که امروز رونمایی شد.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت با بیان اکثر تجهیزات موجود در “نمایشگاه فناورانه تجهیزات تخصصی موتور” تولید داخل و بومی کشور است، گفت: مجموعه این تجهیرات ساخت خودروی داخلی خواهد بود که خوشبختانه امروز شاهد رونمایی از ۲ مدل از برترین های بومی سازی فناوری در زمینه خودرو بودیم که مجموعه این فعالیت ها ما به سمت اقتصاد دانش بنیان و فناورانه هدایت می کند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا