بین الملل

بوئینگ قطعات فضاپیمای خود را از یک شرکت خصوصی روسی می‌خرد

یک شرکت خصوصی که از شهر ورونژ روسیه قطعاتی برای استارلاینر بوئینگ تولید می‌کند که به این فضاپیما اجازه می‌دهد در موقع پهلوگیری در ایستگاه فضایی بین‌المللی برق دریافت کند.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از راشاتودی، یک شرکت خصوصی که از شهر ورونژ روسیه قطعاتی برای استارلاینر بوئینگ تولید می‌کند که به این فضاپیما اجازه می‌دهد در موقع پهلوگیری در ایستگاه فضایی بین‌المللی برق دریافت کند.

غول هوافضای آمریکا اعلام کرد که فضاپیمای استارلاینر از یک مبدل نیرو استفاده می‌کند که توسط شرکت ژائو اوربیتال ورونژ روسیه تولید می‌شود.

بوئینگ اضافه کرد که این خریدها با برنامه «کامرشال کرو» ی ناسا مطابقت کامل دارد.

بوئینگ در ادامه گفت: انتخاب این قطعه که قبلاً برای پرواز تأیید شده بود، بر پایه تضمین موفقیت مأموریت فضایی و اعتماد مشتری صورت گرفت، چرا که این قطعه بیش از ۲۰ سال در ایستگاه فضایی بین‌المللی مورد استفاده قرار گرفته بود. قطعه ساخت روسیه از لحاظ سایز و جرم کاهش یافته تا با استارلاینر منطبق باشد.

بیانیه بوئینگ یک روز پس از آن منتشر شد که دمیتری روگوژین، رئیس آژانس فضایی روسیه، روس‌کازموز، اعلام کرد از اینکه متوجه شده است یک شرکت روسی از شهر ورونژ قطعاتی برای بخش فضایی بوئینگ تولید می‌کند، غافلگیر شده است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا