امور زیربناییراه و ساختمان

فقط کشور امارات مسافر ایرانی می‌پذیرد/ بلیت‌ها بدون کسر جریمه استرداد می‌شوند/ انجام پروازهای یکسر خالی برای بازگرداندن ایرانی‌ها

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه فقط امارات با کنترل پزشکی مسافر ایرانی را می‌پذیرد، گفت: تلاش این است که برای افرادی که از قبل بلیت خریداری کرده‌اند، جریمه‌ای از بلیت کسر نشود و همان هزینه بلیت به افراد برگردانده شود.

همچنین بخوانید

مقصود اسعدی سامانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره آخرین وضعیت پذیرش مسافر هوایی ایرانی در کشور‌های همسایه اظهار داشت: پروازهای ایران- کویت کنسل و لغو شده است اما فقط کشور امارات با کنترل پزشکی در فرودگاه مسافر ایرانی می‌پذیرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر پروازها به کشورهای ترکیه، عراق، گرجستان، افغانستان، ارمنستان،  ترکمنستان و سایر کشورهای همسایه انجام می‌شود اما پروازها خالی از مسافر هستند و به قصد مسافرگیری از این کشورها که عمدتا هم ایرانی هستند در فرودگاه‌ها اجازه نشست دارند.

اسعدی سامانی با بیان اینکه پروازها به تمام کشورهای همسایه به غیر از امارات یکسر خالی انجام می‌شوند، گفت: قاعدتا بلیت مسافرانی ایرانی که برای سفر به این کشورها گرفته شده بود، کنسل می‌شود.  

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با تاکید بر اینکه تعداد بلیت‌های کنسل شده بسیار زیاد است، اظهار داشت: در مسیر ترکیه روزانه به طور میانگین ۱۵ پرواز و در ماه ۹۰ پرواز انجام می‌شود.

وی با اشاره به خسارت‌های وارد آمده بسیار زیاد به ایرلاین‌ها و صنعت گردشگری گفت:‌ چه گردشگری داخلی و چه گردشگری خارجی در ایران با توجه به اینکه به ایام نوروز نزدیک هستیم، به شدت آسیب می‌بیند و دولت باید تدابیری اتخاذ کند تا جلوی افزایش زیان را بگیرد یا اینکه بخشی از این خسارت‌ها را جبران کند.

اسعدی سامانی تاکید کرد: امیدواریم این شرایط طولانی نباشد وگرنه شاهد تعدیل نیرو در این صنعت خواهیم بود چراکه بخش خصوصی در این صنعت دچار خسارت بسایر زیادی می‌شود.

وی با بیان اینکه نمی‌دانیم این شرایط تا چه زمانی ادامه دارد، گفت: بهبود این شرایط در اختیار کسی نیست مگر اینکه بهداشت جهانی و وزارت بهداشت کشورمان گزارش‌هایی دال بر اینکه این بیماری در کشورمان متوقف شده‌است را ارایه کنند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در پاسخ به این سوال که استرداد بلیت‌های کنسل شده به چه صورت خواهد بود و آیا جریمه‌ای از بلیت‌ها کسر خواهد شد، گفت: تلاش این است که برای افرادی که از قبل بلیت خریداری کرده‌اند، جریمه‌ای از بلیت کسر نشود و همان هزینه بلیت به افراد برگردانده شود. اما کسانی که در این شرایط نسبت به تهیه بلیت اقدام می‌کنند و از وضعیت مطلع هستند در صورت کنسلی بلیت مشمول اخذ جریمه‌ ‌می‌شوند.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا